Slö, trött och illamående.

Ja, usch. Att vara gravid tar verkligen ut sin rätt på kroppen. Har mått illa nu i några veckor och det är så jäkla jobbigt kan jag lova! Men men, man får väl ta dagen som den kommer ialla fall. Kan inte äta så mycket, för det kommer upp lika fort igen nästan, så jag får äta försiktigt och ibland tvinga i mig mat, för den lille måste - oavsett vad - få i sig den lilla näring den behöver.

Ialla fall. Igår sov jag när Jimmie kom hem ifrån jobbet, men självklart så väckte han mig. Dock inte på det vanliga mysiga sättet med en puss på kinden och sen " Jessica, jag är hemma nu" , utan igår ryckte han och buttade på mig.
Han ville inte sitta ensam uppe när han tog lite kvällsmat. Haha, så söt är han. Guuud, känner mig som en prinsessa i hans närhet. Härligt, härligt. Vi satt och pratade lite, funderade på lite namn till bebis när den kommer ut, även att det är lite tidigt så, mjaa vad gör det?! Hehe. Så, vi kom inte fram till så mycket, men om det blir en tjej så blir det nog Pauline, Josefin, eller kanske Isa och om det blir en kille, så har vi inte kommit på så mycket, men jag tyckte Isaac. Men men, som sagt det är ett tag kvar och vi har gott om tid att diskutera vad barnet ska heta när det börjar att närma sig.

Idag jobbar Jimmie också, haha som vanligt. Denna vecka är det eftermiddag, så mja, jag sitter ensam om kvällarna. Ser på tv,n och sitter här. Funderar på om jag ska slänga mig i soffan lite, haha, passa på att lata mig när han inte är hemma kanske?! Ha ha ha. 

Imorgon ska jag till arbetsförmedlingen på gruppaktivitet, vet inte vad man ska göra eller något, bara att det har med jobbgaranti att göra. Måste fråga handläggaren, Marlen om en sak också, kanske borde gå dit lite tidigare? Om jag orkar. Det börjar redan vid klockan 10 till 12. Känns redan jobbigt. Men så är det att vara arbetslös och bara gå hemma. Pengar behöver vi alla, så självklart gör jag allt för att få ihop det lilla jag kan.

Ha en bra dag.
En mysig och romantisk puss på kinden av min älskade Jimmie.

Kommentera här: