Snart är det dags, skoj skoj skoj.

Flytten närmar sig med stormsteg nu, för några veckor sen tänkte vi " Åh, nu är det en hel månad kvar, herregud vad segt det kommer att gå", men nu när man väl tänker på det - månaden bara sprang iväg. Vart tog tiden vägen?! Jag och Jimmie började packa samma dag som vi hade varit och kollat på den, men nu, ja vi är knappt klara med pakningen?! Känns som om jag bara vill skrika "HJÄLP!" . Hur ska vi hinna med allt? Skulle lämna in kontraktet i torsdags för påskrivning, men tror ni dom var där eller? Nej, dom stängde redan vid tolv den dagen, bara för att det var midsommar. Så denna vecka Måste kontraktet skrivas på av Vimarhem (Hyresägarna) så att vi kan hämta nycklarna på torsdag, eller fredag. Inflyttningen kommer nog inte ske förrän på lördagen skulle jag tro. Hinner nog ej så mycket på fredagen. Har massa mer saker som vi verkligen skulle behöva till lägenheten - just nu står vi utan soffa, utan tvhylla, utan köksstolar etc etc. Nästan allt det absolut viktigaste. Vi skulle ha åkt till Ikea på lördagen också, men alla i familjen känner att ekonomin till det tryter massvis och det blir nog ingenting med det. Pappa hade tyvärr hittat ett par billiga stolar där, men aa, blir ju inget med det så jag vet inte alls hur man ska lösa situationen. Får gå till Jysk eller något i Vimmerby och se vad man kan hitta. Stolar till köksbordet, ja det behöver vi verkligen! Kan inte sitta på golvet och äta precis!  Men som min kära systeryster Therese sa, vi får ta en sak i taget, man kan verkligen inte ha råd med allting på en och samma gång. Älsklingen och jag, vi väntar och ser vad lönen räcker till helt enkelt. Så smarta är vi faktiskt, haha! Som sagt, det är bara fyra dagar kvar tills vi flyttar och det är hur mycket som hellst som inte är färdig packat, jag vet inte alls hur vi ska hinna. Vissa saker kan jag ej stå och packa ner ensam, som kläder som Jimmie inte behöver nu förrän vi flyttar - hur ska jag veta vad han ska ha och inte ha? Det blir lite svårt, men vi får lösa det på bästa sätt helt enkelt. Om vi så måste gå upp vid sex varje morgon bara för att packa, så är det fan värt att göra det, haha. Eller, mja det är ialla fall min åsikt, sen om ni delar den med mig är ju en helt annan femma, haha.
Just nu sitter man ensam i Locknevi och dricker lite kaffe, Jimmie jobbar kväll denna vecka så min far är inne i Vimmerby och hämtar honom, men dom lär inte komma förrän halv tolv eftersom Jimmie slutar elva. När han kommer hem blir det sängen direkt, om inte älsklingen tycker annat. Jag klarar mig, men hur han vill, ja det bestämmer han. Hehe, gud vad jag är lycklig som har honom vid min sida. Såhär bra trodder jag ALDRIG att mitt liv skulle bli - men det blev det! Hur underbart är inte det?! Haha, och jag tror att Jimmie är väldigt bra för mig, han har hjälpt mig mycket och vi kommer på alla lösningar tillsammans. Han hjälpte mig när jag mådde dåligt, han hjälpte mig när jag fick reda på att min mor och far skulle separera - han har hjälpt mig med allt. Jag antar att det är för att han har haft det lika jobbigt själv i sitt liv, om inte värre. Han har berättat saker som är så jobbiga att vi båda nästan har suttit och gråtit tillsammans. Att han orkat igenom allt, för mig är det ett mirakel. Men jag antar att både han och jag har haft väldig tur.
Ska fylla på mer kaffe, sen ta en filt och sätta mig vid tv:n. Ha det fin fint alla.

Kommentera här: