Förlovningar - en ungdomlig trend.

Ja, nu kommer då Jessica med sitt prat och tjat igen om förlovningar. ;) Haha! Men jag står för min åsikt om vad jag tycker om detta och nu ska ni få höra det åter igen, kan ju vara någon ny läsare som inte vet vad jag tycker och tänker om förlovningar bland ungdomar. ;) Att förlova sig betyder tydligen ingenting längre, det har faktiskt gått så långt att 13 åringar förlovar sig då de inte har en aning om hur deras liv kommer att se ut om 5-10år. Hur kan en 13åring veta att det är just den personen han/hon vill dela livet med? Ja, för en förlovning innebär faktiskt att man ska gifta sig med denne och dela livet i nöd och lust, i sjukdom och friskhet. Vad som än händer! Nu för tiden förlovar sig unga när de bara varit tillsammans i några månader och tror att det är ett tecken på kärlek. Visst det kanske är ett synligt tecken på att du har någon, men tror du verkligen att någon kan se vem du älskar genom en ring?! Nej precis. Att nyblivna föräldrar och äldre, även gravida förlovar sig kan jag förstå. Då kan man nästan förutse att de ska gifta sig i framtiden så det har jag absolut ingenting emot, tycker bara att det är bra. Men jag är emot unga i tonåren som förlovar sig om de inte verkligen har en orsak till det! Så, där fick ni min åsikt för jag tycker verkligen att förlovningar har gått till överdrift!

Måndag idag då och vad gör man? Jo. Vi har idag bäddat sängen, plockat in lite tvätt, packat upp alla julklappar och lagt var sak på sin plats, jag har även tagit mig an disken som var. Visst är man duktig? Haha! Kollade även igenom min garderob lite också och såg allt att det var lite kläder som jag inte använt på år och dar som jag ikväll (om det hinns med) ska lägga ut på bild i en alldeles egen kategori som ska säljas till ett hyfsat pris. Vad tycker ni om det va? ;) Haha! Har kläder som jag köpt i utlandet som jag ser att jag inte kan eller vill ha på mig längre. Haha.. Det är lite för "vågat" att ha på sig när man ska ut på krogen tillexempel. ;) Ja, nu låter jag säkert jätte tråkig men jag tänker allt behålla lite vågade kläder. Klart man vill ju ha blickarna mot sig på dansgolvet. ;) Nu har jag gett snuttan lite gröt så nu snart ska vi gå ut en sväng. Ha en bra dag och håll utkik efter "säljes" ;)

Funderar på nyårsfest? Hos min far? Hmmm.. Återkommer..
1 Anonym:

skriven

Tummen upp för "säljes" !!!!



Ska kika in många gånger ikväll då :)

Kommentera här: