Graviditets vecka 15.

Det var ett tag sedan jag skrev här nu, vet faktiskt inte hur det kommer sig men det kanske är för att jag har en blogg på familjeliv.se också. Haha, skriver lite där med och då blir det att man hinner få "skrivkramp" innan man skriver här.
Ja, det är såklart en hel del som har hänt sedan jag skrev här sist. Jag och Jimmie har varit på det första ultraljudet och det var fantastiskt. Vi fick se den lille, att den verkligen finns och att den mår underbart i min mage! Det är obeskrivligt...
Nästa ultraljud sker den 18:e februari i Västervik igen och efter det ultraljudet ska jag besöka min barnmorksa i Vimmerby, hon vill se hur allting går med mig.  Ikväll blev det ett litet sent blogginlägg, klockan är 23.54..  Vi hämtade Robin på dagis, sedan hade vi fullt upp här hemma och blev nästan lagom klara tills nu.
Eftersom vi inte har jobb någon av oss, måste vi ständigt söka och får ständigt brev ifrån arbetsförmedlingen om jobb som vi måste söka och det innebär att vi måste skriva en massa jobbansökningar hela tiden etc etc. Det tar tid även om man inte tror det! Och så är vi två på en dator, då blir det lite extra väntetider för varandra..

Annars går livet framåt. Barnet växer och magen likaså. Inte jätte stor men jag är som sagt bara i vecka 15, och eftersom min kropp är lite "större/bredare" så är det inte så konstigt att det inte syns direkt. Fick också reda på att det är inte för att barnet växer som magen växer nu i dessa veckor, utan det är för att tarmarna har svullnat, det var iallafall vad en barnmorksa på familjeliv skrev till mig. Så, vad väntar man sig? Hehe.

Mitt illmående är nästan detsamma, inte lika farligt men väldigt jobbigt. När jag var hos läkaren i Västervik fick jag medicin och så länge jag lyckas få i mig dom så mår jag inte alls dåligt, men vem vill äta medicin hela tiden?!

Nej, nu känner jag att ögonlocken drar sig neråt, dags för sängen..
Ska hämta Robin på dagis imorgon igen, det tycker vi är kul. =) Måste vila ut så vi kan leka och busa, haha.
God natt alla.