Förlossningsvärkar.

Nu är faktiskt de rediga förlossningsvärkarna igång, tro det eller ej! Har haft värkar sedan klockan tio i morse och
de har bara fortsatt och gör ondare för var stund som går. Till en början va de mellan 5-6min mellan dom,
nu är det 2-4min och jag ska vänta ytterligare ett tag tills de är 2-3min mellan varje innan jag tar och ringer fl.
Värkarna sitter mest i ryggslutet och börjar lite smygande sedan så stiger det till en topp då det gör förbannat ont!!
Ringde faktiskt till min mor förut för att kolla med henne hur värkarna ska te sig och hon sa att förlossningsvärkar
kan kännas i ryggslutet och eftersom de är ganska regelbundna nu är de nog på g.
Sa som sagt i början att vi skulle vänta in i det sista med att åka in och det är precis vad vi ska göra..
Har sovit ganska bra i natt, ialla fall i 4 timmar. Önskar att man fick åka in och när de undersöker än så har man öppnat
sig ialla fall 6cm. Vet inte redit hur snabbt det kan gå att öppna sig?! Hade 1,5cm kvar av tappen igår,
men var ändå öppen 1cm. Kan värkarna idag ha påverkat livmoder så pass mycket att jag har öppnat mig mer?

En sak vet jag, såhär hade jag verkligen inte planerat att värkarna skulle kännas.
Tycker ändå inte att det gör så ont...än... Att det kommer bli värre, det vet jag självklart. Haha,
speciellt när man ska föda ut ungen. Det säger sig väl självt?! :) Älskling ligger och sover,
jag ska låta honom göra det tills vi ska åka in ( om vi får åka in idag ), han kom hem vid halv sju imorse och
han förtjänar att få sova ut. Vet som sagt inte alls hur lång tid det tar för min del innan det verklgen är dags att
krysta ut ungen. Eftersom det är första kan det ta lång tid, men de kan också säga *plopp* så är den ute på bara några
timmar.. Jag vill ha en drömförlossning! Eller en bra, där barnmorskan/orna är jätte snälla och bra, då man känner sig
väl omhändertagen.  Io för sig har jag ju Jimmie med mig och vilket bättre stöd kan man egentligen få?! :)

Nu ska jag ta på mig lite och sedan klocka värkarna, se om de kan komma med 2-3min mellanrum snart så att jag får
ta och ringa in till förlossningen. Ska även passa på att packa det sista medans värkarna är igång.
Vi får väl se när lillknodden vill ut denna gången! Haha, skulle inte förvåna mig om jag blir hemskickad idag igen! :(