Flyttar 1:a september.

Så sant som texten lyder, jag, Jimmie, katterna och våran lilla bebis ska flytta den 1:e september.
Vi ska flytta till Prästgårdsgatan 19D, två trappor till en trea. Nära och bra till dagis, hyffsat nära till "centrum".
Känns skönt att flytta till något större. Fick hem hyreskontraktet igår och ska gå och lämna in det någon dag nu.
Vi säger nog inte upp denna lägenhet förrän den 1:a juni, då är det exakt 3 månader tills vi flyttar så att vi slipper
betala två hyror. Det skulle vi verkligen inte ha råd med! Jimmie ska jobba från V.15 - V.32 och kanske längre,
vilket vi är otroligt glada för. Känns skönt att någon av oss har lite jobb, så att vi slipper dras med soc.
Denna månaden fick vi bara 2800kr och vi hade räkningar för 1500kr ungefär, så det blev nästan inga pengar över.
Det lilla vi har över ska räcka fram till slutet av april och hur det ska gå - det har vi ingen aning om - .
Snart måste jag hämta ut tabletterna mot mitt illamående och bara de kostar pengar, sedan ska vi ha mat och
det kostar också pengar. Fattar mig inte på hur socialen tänker!! Sen hade dom räknat med en summa som dom
egentligen inte alls skulle räknat med denna månaden, så nu hoppas jag att dom inte räknar med den nästa månad också! Då kommer det bli hus i helvete från våran del! Så för deras egen skull hoppas jag att dom inte gör bort sig!
Men men, så är livet för oss. Det är svårt, men vi kommer framåt ialla fall och det lilla vi har, klarar vi oss ofta på.
Det är ju inte första gången socialen ger oss så lite pengar..

Annars lever livet som det ska antar jag. Jag och Jimmie går på intensiv yrkesvägledning och
vi ska gå dit i tre veckor, tre gånger i veckan. Det är inte så krävande så vi klagar inte. Nästan lite roligt ibland. :)
Pratade även med Marlen på AF och det hade blivit ett fel med försäkringskassan,
så istället för att bara få 48kr/dag så ska jag ha 129kr/dag. Jimmie har ej gått 3-årigt gymnasie,
så då får han bara 48kr/dag och det hade de gjort fel med mig med, bara för att jag gick IV 3år.
Men det är ändå 3år på gymnasiet och det är Det som räknas (enligt deras papper).
Så jag hoppas på att jag får allt det som de ej har betalat ut till mig, det tycker jag allt att de är skyldiga mig!
Men Marlen skulle kontakta försäkringskassan och fixa det så fort som möjligt sa hon och
om jag ej fått beseked från försäkringskassan till den 20:e april skulle jag höra av mig till henne igen.
Det var ett positivt besked faktiskt. Men än ska vi inte ropa högt...

Bebisen sparkar och har sig i magen, det är en riktig liten vilde som ligger där inne! Haha.
Den sparkar ibland så hårt att det nästan gör ont, och alltid är det när jag försöker ta det lugnt, typiskt.. Hehe.
Nuhar jag börjat fått andra gravidsymptom och inte bara illamåendet och trättheten utan halsbränna,
foglossning (inte så farligt än) och förvärkar/sammandragningar. Så nu vet jag på ett ungefär hur otroligt
ont det kommer göra när jag får dom rediga värkarna då jag ska föda! Haha, nu kanske man ska va lite nervös då!
Speciellt för värkarna, för själva födseln är det ingenting. Jag är hur lugn som helst och ser fram emot förlossningen.
Det ska bli en underbar upplevelse för mig och för Jimmie, ialla fall vad jag tror att han tycker. Har inte frågat rakt på då.


Usch nej, nu är jag lite trött och ska lägga mig och vila ett tag. Ha en fortsatt bra dag.

1 Therese:

skriven

Hälsa bebismagen från Moster Therese

Kommentera här: