Första advent.

Idag är det då redan första advent, ett helt år sedan det var första advent 2008.
Haha, det är otroligt vad tiden går fort..

Denna helg har de varit mycket slösa, då vi handlat inför julen och julklapparnna är köpta.
Har tre julklappar kvar nu, sen är de färdigt! Och gud vad skönt det känns!
Igår var vi i Västervik och handlade lite då. Det blev nya julgardiner till de stora rummet,
för de vi skulle få utav min mor hade hon redan gett bort till sin syster,
men hon köpte nya till oss och jag fick själv välja. :)
Köpte ett akvarium också + lite sand då, hehe. Ska gå och köpa två fiskar nu i veckan,
men vi vet inte om vi ska köpa guldfiskar eller clownfiskar?! Haha. Beror lite på om clownfiskar
kan vara i ett litet akvarie. Köpte nämligen en rund skål, inget feting akvarie. Men men, vi får se helt enkelt.
Pao fick badleksaker av sin mormor, 3st fiskar och en ny vinter mössa för den hon hade innan
började nämligen bli lite liten så hon fick en ny, jätte fräck. :)
Mormor köpte också nya nappar till nappflaskan för när vi gick inne på Janne banan blev lillan
väldigt hungrig och elak som mamma är, så hade hon tagit fel nappflaska och det blev ett himla liv!
Då fick vi gå direkt och kolla efter nya nappar till nappflaskan och vi hittade en super bra en.
Det var knottror på, så att den masserar tandköttet också när hon äter. :) Och hon Älskade verkligen den!!
Haha. Så vi fortsatte mot Rusta efter Janne banan med en mätt och belåten tös, sedan somna hon.
Åkte även ut till Lager 157, där vi hittade en julklapp till Paulineh faktiskt men jag tänker inte avslöja vad det är.
:) Men sött är det och jag har letat efter det länge!

Idag är det ensamt, haha. Jimmie ligger och sover för att han börjar jobba natt ikväll,
börjar klockan åtta ikväll och jobbar till klockan sex imorgon bitti och så ska han jobba hela december.
Fördelen är väl att han är ledig på fredagarna och att de ger någon extra slant i kassan.
Men nackdelarna är flera.. Han kommer sällan ha tid med Pao och mig, när han väl är hemma sover han.
Ialla fall några timmar och sen vill han ha lite egen tid också. Så, det kommer bli en tuff månad. :(
Men han är ledig dagen innan julafton och julafton som tur är, han är säkert ledig någon mer dag
men de vet inte jag om än. :) Haha!
Hur som helst. Idag hade jag tänkt baka pepparkakor (dock fuskar jag lite, köpte färdig deg igår).
Men när jag skulle börja baka förut upptäckte jag att det inte fanns några bakplåtspapper så det får bli
att vänta med pepparkakorna ett tag. :( Buhu.  Blir att städa istället,
efter helgen ser det ut som jordbävning hemma igen.. Prislappar på golvet, paketpapper lite varstans
för att katterna har lekt med det och massa hushållspapper överallt för det har dom också lekt med och
rivit sönder i småbitar! Så det är mycket idag, trodde jag skulle slippa sånt, men nej då!
Bara börja om på nytt med julstädningen.

Nu vaknade min lilla skitunge.

Kommentera här: