Vecka efter vecka.

Vecka 1-6 ; Visste jag inte ens om att jag var gravid.

Vecka 7; Gjorde jag graviditetstestet & det var positivt. Illamåendet började.

Vecka 8; Hälsasamtal hos Bm & inskrivning.

Vecka 9-11; Magen växte yttepytte lite.

Vecka 12; Var hos läkaren, blev undersökt & fick höra hjärtljuden för första gången.

Vecka 13; Första ultraljudet.

Vecka 14-16; Kände som om allting stod stilla.

Vecka 17;
Magen började synas allt mer. Råmjölken kom & jag kände de första sparkarna.

Vecka 18; Gravidmagen kom & nu såg man verkligen att jag var gravid. Andra ultraljudet gjordes.

Vecka 19;
Magen växte lite till.

Vecka 20; Magen blev rund. Kände sparkarna allt mer tydligt & även Jimmie kände några få sparkar. Ryggvärken började & det blev allt jobbigare att gå.

Vecka 21-24; Magen fortsatte att växa & den blev större.

Vecka 25; Nu såg man sparkarna utanpå magen & magen blev stoor.

Vecka 26-27; Lillen levde rövare inne i magen, speciellt om nätterna.

Vecka 28; Fick jag de första sammandragningarna & jag trodde jag skulle bli galen!

Vecka 29-33; Kände som om dagarna gick väldigt långsamt. Hade ont till & från varje dag. Kunde inte sitta på en stol i mer än 5 minuter. Kunde inte gå för länge, inte mer än 30 min då jag var tvungen att sätta mig ned.

Vecka 34;
Var det dags att åka in till förlossningen första gången då vi trodde att vattnet gick.

Vecka 35;
Magen växte & var nu stor som ett hus kändes det som.

Vecka 36;
Var det dags att åka in till förlossningen igen.

Vecka 37;
Det var hemskt tungt att bära magen.

Vecka 38; Åkte in till förlossningen en tredje gång då vi trodde att det var HF.

Vecka 39; Åkte in till förlossningen en sista gång & den 22.e juli föddes Paulineh. (vecka 39+5)