Sjuk liten dam!

Ja, idag är snuttan min inte så frisk. Har varit vaken i natt en gång i timman, men hon verkar inte så sjuk dock. Förutom att hon ser väldigt sjuk ut, haha! Så idag blev det ingen sväng ner på staden med Mikaela. :( Men får ta igen det nästa vecka, för då hoppas jag att snuttan min inte är sjuk. Hade nyss besök av min syster, mor och Robin såklart. :) Kändes bra tycker jag! Alltid roligt med besök även om de ej kunde stanna så länge. :) Annars idag blir det väl en mys dag skulle jag tro. Ska inte ha för mycket ståhej om snuttan nu är sjuk. så vi får ta det lite lugnt. Just nu sitter hon och leker med sina leksaker i sin barnstol och verkar ha väldigt skoj, fast pappas snusdosa är det absolut roligaste märker jag. ;) Haha! Tur att hon har en pappa som snusar då, haha. Skämt å sido! Hon börjar bli lite smått gnällig nu, tror att det blir en liten vilopaus snart för hennes del, kanske för min del också. Känner mig heller inte så klar i huvudet med tanke på natten. Skulle behöva tvätta, men tvättstugan är igenbommad av någon anledning så nu är det ett berg på toaletten med skittvätt och inte kan jag tvätta! Och tvätta för hand det gör jag bara inte när det är så mycket tvätt!


Idag när jag loggade in på min blogg såg jag att jag fått en komentar om förlovningar - en ungdomlig trend.

Jag skrev; Ja, nu kommer då Jessica med sitt prat och tjat igen om förlovningar. ;) Haha! Men jag står för min åsikt om vad jag tycker om detta och nu ska ni få höra det åter igen, kan ju vara någon ny läsare som inte vet vad jag tycker och tänker om förlovningar bland ungdomar. ;) Att förlova sig betyder tydligen ingenting längre, det har faktiskt gått så långt att 13 åringar förlovar sig då de inte har en aning om hur deras liv kommer att se ut om 5-10år. Hur kan en 13åring veta att det är just den personen han/hon vill dela livet med? Ja, för en förlovning innebär faktiskt att man ska gifta sig med denne och dela livet i nöd och lust, i sjukdom och friskhet. Vad som än händer! Nu för tiden förlovar sig unga när de bara varit tillsammans i några månader och tror att det är ett tecken på kärlek. Visst det kanske är ett synligt tecken på att du har någon, men tror du verkligen att någon kan se vem du älskar genom en ring?! Nej precis. Att nyblivna föräldrar och äldre, även gravida förlovar sig kan jag förstå. Då kan man nästan förutse att de ska gifta sig i framtiden så det har jag absolut ingenting emot, tycker bara att det är bra. Men jag är emot unga i tonåren som förlovar sig om de inte verkligen har en orsak till det! Så, där fick ni min åsikt för jag tycker verkligen att förlovningar har gått till överdrift! UR; förlovningar - en ungdomlig trend.

Min mening med detta inlägg var vad JAG tycker, inte vad hela världen ska tycka. Och så menade jag 13-15åringar. Och som du också skrev, man kan inte veta hur livet ska vara om 5-10 hur gammal man än är, men man är lite vuxnare då och kan ta ansvar för sina handlingar! Att du sedan tog upp att jag blev mamma vid 20års åldern, vad har det med saken att göra? Jag var 20? Inte 13,14 eller 15? Jag var myndig, bodde tillsammans med min sambo och hade alltså ett eget liv. Inte beroende av mina föräldrar som de flesta i 13-15års åldern är! Jag var alltså i den åldern då de flesta (nu för tiden) skaffar sitt första barn! Hoppas du fått det svar du ville på din komentar.


Nu är min sötnos lite gnällig så dags att ta henne tror jag. :) Ha en skön dag för vi ska mysa!!
1 malin - mamma till nova ♥:

skriven

jag håller med dig om att en förlovning innebär att man ska gifta sig med den man förlovar sig med! leva hela livet tillsammans, genom allt. därför tycker inte jag att man bara ska gå och förlova sig hur som helst. jag har alltid sagt att den dagen jag vill förlova mig är den dagen jag vet att vi ska hålla ihop förevigt.

2 Malin 21 år, & Gravid.:

skriven

Jag håller också med dig, min bror och hans tjej 17 år 18 nu i år. förlovade sig nu i julas också, efter att ha varit tillsammans i 2 år, vi tror de kommer hålla ihóp i många år till. :) så där har du ett par i tonåren som jag faktiskt tror kommer hålla upp många år :P

3 Mikaela:

skriven

Gumman, jag håller med dig när det gäller förlovning! Och allt för många gör det alldeles för snabbt, tyvärr :( Men som Malin skriver - har de hållt ihop länge och förlovar sig så tycker jag att det är en helt annan sak, och ser det på ett annat sätt. Men förlovning efter bara 4 - 5 månader är lite väl snabbt.



Ps. Synd att snuttan blev sjuk! :(



Kramar.

Kommentera här: