Ingen trevlig morgon.

Idag är det onsdag och solen värmer precis som igår. Hörde imorse att vi fick lite regn också och det var så mysigt när man hörde regnet sakta slå emot fönstret, eftersom det var lite på glänt lät det extra mycket. Inatt har Paulineh bara vaknat en gång då hon ville ha välling men jag tog mitt förnuft till fånga och tog mig basta på att jag skulle försöka få henne att somna om utan välling. Till min förvåning lyckades jag och genom lite vaggning tog det bara en halv minut sedan sov hon igen. Klockan sex var det dags igen för henne att vakna, men jag räknar inte det som natt, fastän hon var trött så gick vi upp, sa hej till pappa Jimmie och gjorde en flaska välling för att sedan lägga oss ett tag till. Vid halv sju somnade hon och vi vaknade för dagen vid halv nio.

När vi kom upp och ut i vardagsrummet var det ingen trevlig syn vi möttes av, inte. Chuck har haft sönder en soppåse som Jimmie visst glömt att ta med sig ut imorse så nu ligger det sopor, gamla blöjor söndertuggade och annat otrevligt i hela lägenheten och det luktar inte så fräsht heller. Trodde jag städade igår, men blir visst en städning till idag tackvare vovvsing. Han fick sog dock en utskällning av mig, vilket resulterade i att han kissade på sig så där blev det också lite extra göra! Det är sådant man får ta helt enkelt, han är trotts allt bara en valp.

Annars idag så är det tvätt som gäller, har ett berg på toaletten som verkligen måste tvättas. Jag tror inte att jag orkar med någonting annat idag, fick som sagt lite extra göra som måste fixas men mer blir det nog inte. Förutom det vanliga då, diska och laga mat, ut med vovvsing med. Har ett papper jag ska fylla i också, men det tar nog inga tider..

Är så jätte sugen på att gå en promenad men det är verkligen inget skoj ensam och speciellt inte här i Vimmerby. Äh en liten tur ska vi nog kunna ta oss ut på, får väl gå till lekparken om inte annat. Det brukar vara uppskattat av lillan när hon får gunga och ha lite roligt. :)


Kommentera här: