Puhhhh..

Nu blir det en snabbis igen, passar på medans tösen min sover middag. Idag jobbar älsklingen sin första dag på det nya jobbet. Han blev garanterad två veckor, men sedan vet dom inte mer eftersom den nya maskinen inte hade kommit igång än. Idag har jag alltså varit hemma ensam för första gången, en hel dag då, med både Paulineh och hund. Vilket har gått bra hittills. Vi har varit ute med vovven, satt upp en ny tvätttid, städat och plockat lite. Har packat upp efter helgen och faktiskt kollat igenom bebiskläderna. La alla neutrala färger i en papperskasse och allt rosa/tjej färger tillbaka i kartongen. Nu har jag bara disken, maten och dammsugandet kvar men det hinns nog med innan min underbara älskade kommer hem ifrån jobbet.

Dock hade jag lite styr med snuttan förut, hon började gnälla vid halv tolv och ville ingenting. Försökte söva henne men nej det gick inte, så jag gick med henne i famnen och inte heller det funkade. Hon ville ner på golvet men när hon väl var där nere och kröp, ja då ville hon upp igen och inte ville hon sluta att gråta heller! Hon grät i en timma utan stopp, inte ens nappen hjälpte. Snacka om att man själv känner sig hjälplös. Kvart i ett gjorde jag lite välling till henne och försökte söva henne i sängen igen - det lyckades! Hon somnade och sover faktiskt än. Jag hoppas på att hon sover till ialla fall kvart över två, kvart i tre kanske. Sessan kommer nämligen inte att sova mer idag förrän natten och sover hon inte tillräckligt på dagen, ja då blir det jobbigt ikväll.. Men men jag har klarat av värre. :) Man får helt enkelt stå ut! Haha, men jag tror att det kommer bli mycket tuffare sedan när den andre väl kommit till jorden. kan man kalla saker och ting jobbiga.. Två små barn, oj oj oj!




Nu ska jag försöka att gå ifrån sängen och fixa lite annat medans min underbara prinsessa sover.
1 Mikaela, 18 år och mamma till Lucas.:

skriven

Håller med, jag tyckte så synd om honom. Han skrek stackarn. Men nu sover han, det var nog en riktig pärs att komma till BVC för honom idag.



Hur är det med dig annars? :)

Kommentera här: