Det snöar inte längre!

Dag 16 - Min första kyss

var för ett antal år sedan, jag tror att jag var elva, tolv år. Det var i Vimmerby, under bron påväg ut till Nossen. Jag var med min syster och vår kusin, Rebecca och ett annat grabbgäng. Regnet stod som spö i backen och vi fick alla ta skydd under bron, vilket ledde till den första kyssen, nu menar jag inte den första pussen, nej nej, det var mer en kyss. Han var ett år äldre än mig själv och gissa om jag var stolt efter att det hade hänt, haha!


Idag blev det en sen uppgång för både mig och lillan. Kvart i åtta lyckades vi ta oss ur sängen, jag hade legat och dragit mig ifrån halv åtta men snuttan vaknade vid kvart i. Hon gick ut i vrummet och pappa Jimmie fick byta nattblöjan. Vi hann inte med så mycket under morgonen, åt lite snabbt sedan var det nästan bara att ta på sig och bege sig till dagis. Idag fick vi heller inte med oss någon napp, men det gjorde ingenting för damens del. När hon var lämnad och jag kom hem lyckades jag med samma sak som alltid - somna i soffan! Jag hade faktiskt bara tänkt att vila någon timma idag, men icke då! Som tur va har jag mitt automatiska larm på mobilen så den ringer vid elva.



Dagen hittills har vi inte gjort någonting vettigt, vi har ätit mellis, sovit och lekt. Snart ska vi dock byta blöja för det är visst någon som står och trycker lite i ett hörn, hehe. Det luktar heller inte så gott.. Jag antar också att det är mycket för inte har hon bajsat på två dagar, haha! Kan vara att vi bytt välling till den för de äldre, men ut kommer det som tur är. :) Vilket skitprat!



På tal om skit, det hade slutat snöa för ett tag sedan men nu ser jag att flingorna bara sipprar ner igen. Jag trodde verkligen att det hade slutat för dagen! Besviken, besviken. Men kul för de små, massor utav pulka åk. Vi köpte en ny pulka till Paulineh igår som vi ska ha till dagiset så att jag slipper att bära henne, men imorse snöade det så mycket att jag fick hålla henne gömd vid mig + att jag nu glömde ta med termobyxorna hem så blir visst ingen pulka imorgon heller.. Kanske när jag hämtar hem henne ifrån dagis.
Nej nu ska vi byta en liten full blöja. Ha en bra sista november!

1 I väntan på Liten - Gravid i vecka 35:

skriven

Ja, jag tänker lite sådär att jag behöver ju inte sitta inne resten av graviditeten, utan jag kan vara ute och lulla runt och få frisk luft, bara att jag inte behöver gå på några superpromenader för att motionera :)

2 I väntan på Liten - Gravid i vecka 35:

skriven

Usch då, jag har också börjat få ont i ryggen men det är mest när jag sitter ned eller ligger på sidan. Mycket som börjar bli jobbigt såhär på slutet, men jag klagar inte hehe :)

3 W- ung 3 barnsmamma & fotograf:

skriven

haha vad bra du minns din första kyss. ;)

kramar.

Kommentera här: