Oväderssöndag.

Dag 14 - Vad hade jag på mig idag?

Det är en rätt så rolig historia faktiskt om mjukibyxorna jag har på mig! Återkommer med det.

Svarta Mjukisbyxor - Sandströms
Rosa Långt Linne - Cubus
Svart Lång Kofta - Vero Moda
Trosor - Lindex
Bh - Lindex



Västervik igår.

Det var en jätte fin dag igår när vi vaknade, efter att jag hade fått min sovmorgon och en kopp kaffe på sängen. Solen sken, snön låg på marken och det blåste inte en gnutta ute! Det var helt perfekt väder för en shoppingtur i Västervik. Bara det att vi inte visste att det blåste och snöade där, men det avtog under eftermiddagen! Vi köpte julklappar både till den ene och andre, köpte en lekback till Paulineh med Nalle Puh, jätte fin. Dessutom köpte Jimmie mig ett par gråa mjukisar, men när vi kom hem och jag provade dom kunde jag visst inte ha dom nu! Lite för stor om magen? Mm. Men då kom vi på en idé! Jimmie tog de nya och jag fick hans svarta, stora mjukisbralls och dom passade mig nu helt utmärkt! Bra byte. :) Tillbaka till Västervik - vi köpte även en liten kamin till oss själva, testade den igår kväll och den värmer så gott och är så mysig! Snuttan gillar den med och varje gång den är avstängd går hon fram, tar på glaset och säger aj aj. Duktig flicka. Det inhandlades även en ny julstjärna till granens topp, rosa och lilla julgranskulor. Resten av det vi handlade var julklappar! Förutom maten på Kvantum då, haha. Det ska vi inte ge bort i julklapp till någon, nej nej. Det är vår goda mat. Bilen hem var smockfull och vi fick ha en del matvaror i bilen, haha. Samma sak gällde kylskåp, frys och skafferi. Varför finns det inte mer utrymme när man behöver det? Äsch, vi fick in det mesta.


Idag var vädret inte lika fint, mängder med snö och inte slutar det att snöa heller! Det öser på, finns det inget slut må tro? Vi vaknade sent idag så det har inte blivit mycket gjort. Som tur va hann jag att slå in alla julklapparna igår så jag behöver inte tänka på det idag. Just nu står mannen med händerna i diskbaljan, lilla fröken leker och busar medans jag försöker få ihop något läsvärt. Så fort han är klar med disken så ska jag börja med maten och idag ska vi ha rotfruktsgratäng! Får se om jag får ihop något bra recept men det gör jag nog.

Kommentera här: