It's all so good..

Sitter i min ensamhet i köket, farfar Lennart sitter i rummet och tittar på tv, pappa Jimmie ligger och sover eftersom han jobbat hela natten och sötnosen Paulineh är på dagis. Så vad gör mamma Jessica? Jo, ingenting! Kan ni tänka er, jag gör absolut ingenting! Haha. Jag har diskat och fixat i köket, mer finns det inte att göra. Tvätta är onödigt för det skulle inte ens bli en halv maskin, plocka gjorde vi igår likaså städade. Vad ska man hitta på då? Såklart ägnar jag min lediga tid åt bloggen, hehe. Jag är på bra humör idag kära läsare och det finns en anledning till det. Idag var lilla damen lite kinkig, var ute i kylan igår och mötte upp farfar Lennart, som hon inte träffat sedan hon var 7½ månad gammal så hon var ledsen när hon träffade han, men det gick över efter ett tag. Dock blev det mycket intryck för henne så idag hade hon säkert velat ligga kvar och sova ett tag. Dagiset kallade och hon var tvungen att gå upp! Med inriktning på gråt från henne gick vi iväg i morgonkylan vid halv nio. Av med ytterkläderna och visst blev det lite gråt, men inget jätte farligt. Bärandes på henne ut i lekrummet mötte vi upp fröken Jessica och Paulineh sträckte ut sina händer emot henne och så fort hon kom till hennes famn så slutade hon gråta! Jag blev stel, hon gråtet inte? Jag började nästa gråta glädjetårar! Haha. Nej, jag gjorde det inte för då hade säkert snuttan gjort detsamma. Det var så underbart att se, för första gången så grät hon inte när jag lämnat henne. Snacka om skönt! :) Trotts att hon varit ifrån dagiset sålänge (med tanke på sjukstuga) så grät hon inte på sin andra dag där! Jag ska hämta henne om en timma och det var en timma sedan jag lämnade henne där. Telefonen har inte ringt, vilket tyder på att hon mår bra och att det går bra. Jag är jätte glad idag! Haha. Detta inlägg skulle kunna handla om hur glad jag är bara för att hon inte grät och jag skojar inte. Ni anar kanske vilken lättnad det är när ens lilla inte gråter när man lämnar henne på ett ställe hon enbart varit ett fåtal gånger och redan klarar av att se sin mamma gå ut genom dörren utan att gråta. Oj oj oj. Så nöjd med min lilla tös, så. Men nu gott folk ska jag få lite gjort på datorn medans jag är ensam och har tiden. Hoppas ni får en dunder bra dag för det ska f-n i mig jag ta och ha!

Kommentera här: