Måndag igen.

Ja då var det måndag igen, vilket innebär att stumpan är på dagis, Jimmie ligger och sover eftersom han jobbar eftermiddag denna vecka och Diesel sover. Själv håller jag på att ringa till Vimarhem så att vi kan få ordning på hyreskontraktet och få det hemskickat och på skrivet. Dessutom har jag lite frågor till dom, ska höra hur länge sen det var dom tapetserade där borta, är det över sju år sedan så ska dom göra det nämligen för det vore skönt om vi själva slapp det. Kommer bli krångligt och ta lång tid om vi själva gör det nämligen, eftersom vi har småttingarna och dom tar mycket utav ens tid + att det är mycket som ska tapetseras. Fast måla om badrummen kan vi nog göra själva, därför är det bra att vi har just två badrum, för medans den ena är nymålad kan vi använda den andra. Helt superbt! Nej, nu ska jag testa att slå en pling till dom igen..

Nähepp, det var väldigt vad många som ringer till dom nu då! Jag som vill ha det överstökat, men men får hoppas på att det inte dröjer så mycket längre till för då kommer Diesel hinna vakna och det är inte så bra när jag ska ringa ett ganska viktigt samtal. Men jag får försöka tills jag kommer fram, haha. Annars händer det väl inte så mycket idag, blev en rätt så sömnlös natt så jag ska bara ta det lugnt, diska och slänga lite sopor och packa lite i eftermiddag om mina små tillåter det. Ska kolla upp tvätttid också, vi behöver tvätta nu igen! Nej, sist jag skrev blev det inte av..  Nu försöker jag med en plingeling till..

Nu, äntligen kom jag fram! Hon sa att innan de kan säga ja till ett nytt hyreskontrakt måste de besikta denna lägenhet, vilket det inte var senast men det kanske är nytt?! Hur som helst, hon skulle även kolla upp med tapeterna och höra av sig under dagen hoppades hon på. Nu går det framåt iallafall. :) Och nu ska jag in och prata med gubben om det också, han får banne mig vakna till!

1 Mikaela - mamma till Viktor <3:

skriven

Men då sover han lite olika under dagarna, den lilla killen :) Viktor sover i stort sätt alltid 3 - 5 timmar, förutom på förmiddagen då han vaknar vid 9 och kan vara vaken till 13, om han orkar.



Men vad är det för ersättning som ni har? Vi har två olika, och varierar mellan målen, så han ska vänja sig vid båda två, och de ska man ge vid 40 graders värme. I och för sig, jag klagar inte på att fixa det mitt i natten, för det går riktigt fort :)



Puss och kram

2 Mikaela - mamma till Viktor <3:

skriven

Precis :) Nej, när man själv är övertrött så blir man juh helknäpp i huvudet, och när de där små är det, och inte vill sova fast egentligen borde så blir de istället gnälliga :P



Jag tror inte dt finns några andra än just de två - tittade senaste idag på ICA :) Men vi varierar med de två, och just för att vi fick Nan av min kusin och hans flickvän, bättre att göra slut på det. Men Viktor äter båda två med god aptit :)

När vi pratade med BVC - sköterskan om det så sa hon att det var viktigt att värma det, och vi har juh en vattenkokare så det går juh fort just för det. Men min kusin och hans flickvän värmer i micron. Men det är juh bra att han kan äta kall också, det är juh som sagt skönt när han vaknar mitt i natten och ska ha mat :)



Puss och kram

Kommentera här: