Nu är den på plats

För ca två eller tre veckor sedan provade Diesel för första gången sin sparkdräkt i strl 62 och den var då mycket för stor. Idag kom samma sparkdräkt fram i garderoben och till min förvåning hade den näatan blivit för liten. Jag fick kämpa för att knäppa de små knapparna i skrevet och den är nog, tyvärr, inne på sitt sista race. Tydligen växer vår lille pojk lite för fort nu tycker jag, visst är det härligt att han växer, men han var så liten nyss? 

Vi har nog också hittat svaret till varför Paulineh har fått feber, möjligtvis är det en ny tand på väg. Hon har inga andra sjukdoms symtom, mer än lätt förkylning, vilket kan även det tyda på en tand. Hon har i vilket fall som fått lite Alvedon för att få ner febern och eventuellt smärtan.

MVC besöket gick bra, likaså insättningen utav p-staven. Undertiden som bedövningssalvan skulle värka fick jag och Diesel ca en timma på oss att uträtta några ärenden på stan. Första stoppen var apoteket och konsum. Var på väg att posta brevet till Vimarhem när en bekant kom fram och sa att hon kunde gå till vimarhem och lämna det eftersom hon går på skola där nere + att jag då skulle  spara in ca 6kr. Det sa jag inte nej till. :) Vi hade lite tid över efter att ärendena var uträttade så vi tog klacken bort mot Lindex och såklart kom det med två klädesplagg hem till barnen. :) En randig tröja till Paulineh och en kortärmad sparkdräkt till Diesel. Hade även en rabatt kvar där som jag kände mig tvungen att utnyttja, thihi. Sen var det bara att gå tillbaka till MVC och sätta in staven. Diesel var duktig, han låg så lugnt i insatsen och pratade under tiden. :)

Vi får nu se vad denna eftermiddag har att bjuda på för det jag vet att vi bör göra är att diska!

1 Anonym:

skriven

Då har ni fått komma ut lite, så skönt! :) Och lite shopping mår man bara bra av! Viktor fick lite kläder idag med, plus nya blöjor, och så köpte vi en present till en vän med :)



Vad har ni för planer för helgen, gumman? Inte lust att gå ut och gå en sväng på söndag om det är bra väder?



Puss och kram

2 Mikaela - mamma till Viktor <3:

skriven

Det var jag som skicka inlägget innan :D

Kommentera här: