Ursäkta förseningarna..

Ja, nu var det visst fyra dagar sedan jag skrev här senast upptäckte jag. Men helgen har varit lugn tillsammans med familjen. Vi har haft advenstmys, bakat och städat. Allihopa! Det har varit en jätte bra helg men ingen tid för bloggen har funnits eller räckt till. Och igår började vi veckan med en jädrans förkylning. Jag och barnen var dåliga, men jag var tyvärr värst drabbad. När jag kollade febern under tidiga förmiddagen visade den på 40,5 grader! Så det var inte konstigt att benen knappt orkade bära på morgonen. Under eftermiddagen blev det lite bättre, och idag visade tempen "bara" på 39,8 grader. Känner mig alltså lite bättre, men kan tyvärr inte gå till dagis med snuttan även om hon mår bättre. Utifall att jag har någon infektion eller virus är det inte värt att gå till dagis och smitta de andra barnen.  Vi väntar ett tag till, tror vi blir hemma imorgon också och på torsdag försöker vi med dagis igen.

Även om det bara blir två dagar, tycker jag det är viktigt med dagis. Dessutom är det bara denna vecka, och nästa som Paulineh går på dagis innan hon får julledigt. Från 12.e december - 9.e januari ska hon vara ledig, och det känns både bra och dåligt. Tråkigt eftersom hon inte kommer träffa sina dagiskompisar, men skönt för min del att slippa släpa och dra på barnen under morgonen. Diesel avskyr nämligen att ta på sig ytterkläder, så det är ett himla styr under morgonen, haha.

Men idag har jag varit lite effektiv trotts att jag inte är frisk. Plockade in ren disk, la in en skitig disk i maskinen, och hängde upp ren tvätt på tork (som jag tvättade igår, men glömde bort..) och ska även lägga in en torr sedan om jag orkar det. För övrigt rullar Pippi på tv'n som alla andra dagar när snuttan är hemma, och stundvis cyklar hon omkring.

Det har hänt mycket sedan jag skrev sist, och jag vet inte om jag ska ta det? Haha. I fredags fick Jimmie sin julklapp, för stor för att slå in, även om jag ska försöka på julafton! :) En förstärkare! Begagnad visserligen, men inte så gammal ändå, 1år tror jag den var? Kanske lite mer, får se om Ela komenterar sen med åldern. Hihi. Så nu spelar han sin elgittar dagarna i ända, eller mja. När inte jag och barnen är i närheten. Haha. Men för att saker och ting skulle vara rättvisst fick även jag en tidig julklapp. Min kamera har gått sönder, så vad passade inte bättre med en ny? Hihi. Den kommer nog hem nu i veckan, eller nästa.

Nu ramlade lillskrutten så får avbryta. Hej.

Kommentera här: