Regn, är inte alltid ruskigt.

Början på dagen var fin, ljusblå himmel. Och efter vår tripp till affären kom regnet med buller och bång. Vi blev dyblöta när vi gick (sprang) ifrån bilen till huset. Diesel tyckte bara det var roligt, medans Paulineh sa att hon frös. Väl inne i värmen gjorde vi mat. Sedan åkte pappsen till jobbet, för idag och imorgon är det eftermiddags pass igen.

Under förmiddagen hann jag att plantera gul lök, rädisor och morötter. Dillen och persiljan får jag ta imorgon medans barnen är på dagis igen. Jag hann tyvärr inte mer idag. Såg också att vår gräslök redan kommit upp och mognat, var tvungen att smaka en bit och jovisst var det gräslöken alltid.

Men jag måste säga att regnet idag inte har varit så farligt, för det ligger en viss mysfaktor över det nu. Vädret börjar bli varmare och regnet är som en fröjd för jorden, lagom regn mängd alltså. För mycket förstör, och för lite med. Hur som. Idag är det mysigt regn och jag skulle kunna sitta och titta ut hela dagen lång, men tyvärr går det inte. Eller kanske ett tag? Ikväll ska vi bada, vilket vi gör varje onsdag om inget annat. Byta sängkläder ikväll med. Nytt och fräsht.

Hittade faktiskt lite kläder som jag ska beställa till barnen imorgon och jag hoppas inget utav det hinner att ta slut! För jag har verkligen fastnat för dom. Och alla dessa underbara färger som finns! Oj oj. Så ni får se imorgon, när allt är beställt. :)

Nu ska jag göra lite annat. Ciao.

Kommentera här: