Tröttsamheter..

Idag är det en tröttsam dag. Varken jag eller Jimmie var/är pigga. Dessutom upptäckte jag att Paulineh fått röda prickar i munnen och idag även en blåsa hade uppkommit på överläppen. Höstblåsor? Ja det chansade vi på. Men ändå kanske är det lindrigt. Hon har inte haft feber och har tydligen inte ont, men hon tycker nog att det är lite jobbigt för hon vill gärna inte äta så mycket. Och hon är lite hängig. Diesel har ingenting, vad jag sett.
 
Ikväll kommer även Manda hit en sväng, Paulineh ska få prova ett par skor som vi nog ska köpa utav dom. Hade egentligen tänkt bjuda med Alma så vi kunde ha lite lek/fikastund men om det nu är smittsamt det Paulineh har är det inte värt att ta hit lekkamrater. Så det får avvakta tyvärr, tråkigt nog.
 
Just nu dricker jag lite kaffe för att få upp ögonen och hoppas på lite extra energi. Har två stora Ikeapåsar med tvätt att lägga in + en icakasse. Nej vi tvättar inte ofta... Borde skura golven med men jag har ingen ork! Inte än iallfall.. Har suttit under eftermiddagen och sytt lite på barnens kläder, Paulinehs leggings och tröja samt en huvtröja till Diesel som behövdes lagas. Mm. Ibland är man finurlig.
 
I förrgår var Paulineh hos tandläkaren för vi befarade att hon hade fått ett hål i sin framtand - jag befarade även att tandläkarbesöket skulle bli kaotiskt! Hade fel om båda sakerna. Tandhygienisten fick ta in en tandläkaren, och hon fick min tandläkare Britt-marie. Hon var jätte försiktig och Paulineh var jätte duktig och gjorde precis som de sa. Tandläkren sa sedan att det gör ingenting om tänderna har en annan färg och att hon nog har slagit i tanden så att den fått en liten gråfärg istället för vit annars såg hennes tänder jätte bra ut. :) Då känner man sig lite stolt, hihi. Eftersom hon var så duktig fick hon välja en leksak där. ♥ 
 
 
Ja nu ska jag dricka upp mitt kaffe sen kolla in tvätten i torktumlarn, plocka in den rena disken ur maskin osv osv osv osv osv.. Det tar aldrig slut..

Kommentera här: