Första utbildningsdagen

Efter första utbildningsdagen känner jag mig ännu mer säker på detta jobb! Personerna, lokalerna - ja allt! När vi kom dit fick vi en genomgång med vad det är vi säljer, och sedan fick vi lyssna på de andra säljarna hur de gjorde, vad de sa osv.. Vi fick papper, så nu ska det övas! Det var faktiskt inte så många som var otrevliga, inte så som jag fick för mig. Jag trodde starkt på att någon skulle vara jätte sur och arg, men nej. Det var mest att de sa direkt att "nej, jag är inte intresserad". Men många "ja" blev det med. Så jag ser lite fram emot att få ringa mitt första samtal. Det känns lättare att ringa, än att möta personen i sig tycker jag. Man kan se ut hur man vill, rodna, le, så länge det inte påverkar ens samtal med kunden.

Men man ska inte säga för mycket.. Fast jag lär juh bli överlycklig när jag får mitt första "ja", haha. !

På fredag är det dessutom tema dag, och temat är bröllop. Så då ska vi vara finklädda. Idag hade vi även svensexa/möhippa för det lyckliga paret. ;) Och sedan gick hela jobbteamet ner till Morella och fikade. Personerna är underbara! Sån värme, sån gemenskap - det går nog inte att hitta någon annanstans..

Hade även fått två komentarer såg jag, och Anna det är pensionsfonder vi säljer. :)
Sedan från Anonym som sa att telefonförsäljning inte alls var något för henne/honom men som sagt man måste verkligen vilja det för att det ska funka, ha rätt inställning och så vidare. Får man ett nej, tackar man, lägger på luren och tar nästa. Kreativ och positiv! Och så har det stor betydelse vem/vilka man jobbar för och vad man säljer. Att sälja saker, lotter m.m är inte alls lika "viktigt" som det vi säljer anser jag och de andra säljarna och därför känner man sig duktigare, bättre eller vad man nu ska kalla det. Man gör något bra helt enkelt!

Jag fick mycket information idag som jag inte alls visste innan, så min syn på detta kommer bli helt annorlunda.

Kommentera här: