Minus grader ute, och minus ett barn inne.

Igår kom min mor in, hon bjöd oss på mat och så fixade vi pappren med bilen osv osv.. Sedan kom även min far in för han skulle hämta min mor. Det slutade med att Paulineh fick följa med mormor hem. Så idag var det bara jag och Diesel som steg upp innan tuppen, gubben min ligger där uppe och sover än. Men snart ska även han väckas, för jag ska bege mig till Miroi. Önskar att jag slapp gå idag, så jädra kallt ute såg jag! - 5 grader visade vår yttertemperatur på. Brrr.. Varför kunde inte snön hålla sig borta till nästa vecka åtminstone? Usch. Och kylan! Jag tror banne mig kylan är värst.. Det är tur att jag köpte halsduken utav min vän Ela för ett par år sedan, utan den hade jag frysigt arslet av mig. Haha. Så idag blir det att ta på sig rikligt med kläder. Paulineh fick ha sin overall på sig igår, och jag befarar att Diesel får ha sin idag med om de ska ut och leka. Jag gillar inte detta..
 
Fast å andra sidan lyssnar vi på julmusik just nu. Haha. Kunde inte låta bli. Fick en viss julkänsla tackvare snön. Tänk att det snart är jul igen? Det var ju inte alls länge sen sist känns det som. Att ett helt år har gått redan? Jag förstår inte. Det går mycket för fort. Känns som om man hoppade från förra vintern, till nu. Hjälp. :(
 
Men det är la bara le och va glad antar jag.. Vad mer kan man göra?
 
Idag är det hur som fredag, och sista dagen på Miroi denna vecka. Sen är det bara två veckor kvar där, förutom eftermiddagar fram till 26.e mars nästa år, om jag inte fått jobb eller praktik eller liknande. Fast jag kommer nog gå dit lite då och då iallafall, haha.
 
Nej nu ska jag fixa det sista. Ni får ha en bra fredag och en bra helg, mys lite..

Kommentera här: