Morfar på besök

Morfar Tommy kom hit en sväng förut, direkt efter jobbet. Ganska bra att man bor så nära, både honom och jobbet. Vi fikade lite och sedan följde jag och barnen med in till stan för vi skulle handla. Efter handladet stannade vi till på Sibylla och köpte med oss mat hem som vi sedan åt här. Efteråt drack vi kaffe igen, haha.
 
Han ville inte med till Danmark imorgon för han skulle på klubbmästerskap i fiske just imorgon. Men det visste ju inte jag när resan planerades. Dock lovade jag att köpa med en flaska likör till honom, om den nu finns men det hoppas jag. Vet ju precis vilken det är han vill ha. Och jag funderar på att köpa en likadan till mig själv. Får se om Jimmie går med på det, men han ska la försöka få med sig lite öl hem också antar jag. Vi får se.
 
Idag har Jimmie jobbat, vilket han gör än kan också tilläggas. Han ska jobba fram till åtta ikväll, men då är nog jag och barnen redan lagda till sängs. Iallfall barnen. Imorgon ska vi åka långt, och gå upp tidigt. Mitt alarm ljuder redan tjugo i fem. Inget jag längtar efter men helt klart värt det! Barnen är jätte spända på att få åka båten, som de längtar! Även om det max tar 20minuter över sundet så är det (nog) 20 långa roliga minuter för dom små. :)
Jag älskade det (gör än!) när jag var liten att åka över mellan Helsingborg - Helsingör. En del saker ska gå i arv. Hehe.
 
Det ska bli spännande att åka, det är trots allt över 6år sedan som jag var där nere sist. Och jag saknar det. Människorna, dofterna och spänningen som intar. Magiskt på något sätt. Men doften är det bästa! Ibland kan jag få den doften när jag är ute och går, men att få uppleva doften, och synen är en helt annan sak ihop.. Värdefullt..
 
Nej nu ska jag fortsätta fixa inför morgondagen. Matsäcken ska göras, väskor ska packas med lite extra kläder till barnen och lite annat skoj som vi ska ha med på vägen. Aja. Barnen är vana att åka bil, både långt och kort så resan kommer nog gå bra, även om de då och då kommer tröttna. Vi bullar upp med kuddar och täcken. Leksaker och godis. Och uppfyller deras huvuden med fantasier om båten dit och hem. Jaja. Ni får ha en bra helg, bloggen lär inte uppdateras mer nu under helgen och så får vi hoppas att båten inte sjunker under morgondagen. ;)
 

Kommentera här: