Det närmar sig..

Åh jag har fortfarande fullt upp men känner att bloggen fattas mig. Jag blir så lättnad när jag skriver, skriver av mig om allt som händer och kommer att hända. En del saker kommer jag naturligt hålla för mig själv men en del saker kommer jag att dela med mig av. Men nu är det som sagt fullt upp med flyttpackande och semesterplanerna. På fredag nästa vecka är det planerat att vi åker mot Karlsborg för att spendera 2½dag, en dag kommer vi tillbringa på Skara sommarland och det är väl den vistelsen våra barn ser mest framemot. Vi har även lyckats fixa kattvakt då vår Nisse som sagt har fått en tandsjukdom och behöver få en spruta i munnen varje dag.
 
Men jag tror att Paulineh ser mycket fram emot sin födelsedag, sin present hon ska få. To.m Diesel tjatar lite om den, haha. Dock har Jimmie och jag ett litet dilemma om den men det kommer nog att lösa sig med tiden. Hopppas jag åtminstone, haha!
 
Känns helt fantastiskt att Jimmie jobbar 4 dagar till, sen får han semester! Och snart får vi flytta. Oj oj oj..
 
Satt även och funderade lite, kom på mig själv kan man väl säga.. Varför letar vi ofta fel på personer och så sällan ser det fina med någon? Det vi märker mest är deras fel, som om vi bara måste hitta saker för att vi själva ska verka bättre?!
 
En del saker kommer man nog aldrig att bli klok på, haha. Aja. Barnen fick bada lite i vattenspridaren förut och vilka badkrukor! Tss. Både Diesel och Paulineh gnällde över det kalla vattnet, kanske är lika bra att de vänjer sig inför Skara för där lär det inte vara sååå varmt i poolerna. ;) Plockade av lite jordgubbar också ifrån landet, så smarrigt när man odlat dom själv! Det kommer jag att sakna. Fast å andra sidan har vi rätt så mycket valfrihet dit vi ska flytta också, vi har tillochmed fått en egen uteplats. :) Och det känns toppen! Med uteplats menar jag inte en trädgårdsbit utan vi kommer få ha våra utemöbler där. Bara det känns bra, för vi äter ofta utomhus när det är sommar. Vi kommer ju även att bo lika nära en lekpark som vi gör nu så det blir bra för barnens skull. Jag tror vi kommer trivas! Speciellt jag i min tvättstuga. ;) Mohaha!
 
Nu ska jag slänga in tvätten i torktumlaren, sedan ska jag och barnen slänga oss i badkaret, efter ska vi (jag) bädda sängarna och lägga in all tvätt som är torr. Efter det, ja då är det läggdags för imorgon ska vi upp i tid och klockan tio ska jag va hos frissan för att få mitt hår kortare! Ciaooo.

 
 
1 Therese:

skriven

Vi längtar tills ni kommer närmre. Barnen kommer ha så roligt:) Provat bekinin?

Svar: Det känns skönt att komma er lite närmare också. :) Ja, tyvärr var även mina boobisar lite för stora för den, iallafall utan banden.
Men provar gärna med banden på. :)
Jessica

Kommentera här: