Mina hjärtegryn och min älskade man ♥

Vi begav oss in till Vimmerby på förmiddagen och det var inte planerat. Barnens skor hade kommit hem, Jimmie ville felsöka bilen då motorlampan börjat lysa (!nejdå, vi har väl inte otur med vår bil!). Jimmie skulle ta ut pengar med till jobbet då den ene chefen där ska sluta och en annan fyller jämt. Det slutade med att vi åt lunch på kinan. Jätte gott och proppmätta blev vi och jag syndade!! Mm. Men vågen visade inte ens 1gram mer än när jag åkte så då är det väl okej? Haha. Sedan var vi ute en sväng. Var ju tänkt att Sofia skulle komma men eftersom besöket i Vimmerby kom lite plötsligt var det bättre att vänta en dag, alltså imorgon. Då har även Cassandra och Martin kommit hem ifrån sin far.
 
Nu väntar vi på att brödet ska jäsa - jag har gjort lime & gouda bröd samt ett extra saltat bröd. Har aldrig provat innan så det ska bli spännande. Har även potatis i ugnen som vi ska ha till middag idag och imorgon.
 
Barnen är super nöjda med sina skor kan jag också tillägga. De har använt dom hela dagen, ja to.m inomhus.
 
 
Sedan har jag en sak till att medge.. Jag älskar min man lika mycket nu som när vi träffades.
Även om vår kärlek för en del, kan verka lite konstig, så har vi ett otroligt starkt band som gör att vi orkar och verkligen kan hålla ihop. Vi har inte alltid samma åsikter, vi tycker om olika saker, men den viktigaste saken har vi gemensamt - och det är att ta vara på tiden med familjen, vi vet hur lätt livet kan ta slut, hur lätt man kan minsta en familjemedlem, för vi var nära! En sak gör familjen en starkare. Och vi är ett av få par som orkar gå vidare efter tragedi, otur, olyckor, nederlag, ovisshet, rädsla osv. Men vi lyckas och vi är så otroligt stolta över detta. Vi håller ihop, till slutet. Jag och min älskade Jimmie - Vi, familjen.
 
 

Kommentera här: