En jobbig, men förväntansfull tid.

Om ca 1,5 vecka är det åter dags för att säga hejdå till detta sommarlov/sommarledighet. Det har varit en fartfylld sommar om än det känns som om man inte fått speciellt mycket gjort. Den 2.e september börjar barnen på förskolan igen och jag återtar min plats på/i företaget till fullo. Det är mycket ändringar och mycket spännande saker som väntas inför den kommande hösten. Om jag kommer ha fullt upp? Ja det kommer jag nog att ha.
 
Det som jag funderar mest på nu är hur det ska gå för Diesel att börja efter ca 11 veckors förskole uppehåll. Jag börjar bli lite nervös, då jag vet att han blivit väldigt fäst vid "mamma" under sommarlovet och det gör mig en smula nervös inför starten. Jag vill inte se han ledsen! Det gör himla ont i mammahjärtat. Han och Paulineh kommer inte längre gå på samma avdelning nämligen, så han kommer alltså inte ha storasyster till hands lika mycket som han haft innan. Jag tror att det blev en liten trygghet på förskolan nämligen. Å andra sidan vet jag att förskolan, enligt mig, är i toppklass och personalen är helt underbara och Diesel tycker väldigt mycket om alla där. Så, jag hoppas jag har fel, när jag misstänker att det kommer bli en jobbig första vecka, för mamma Jessica alltså..
 
 
Jag har fortfarande inte haft tid att få in bilderna ifrån sommaren och det får helt enkelt väntas med det ett tag till, tills jag får den tiden. Det är fullt upp. Man ska underhålla barnen, samtidigt som jag lite smått måste jobba och sköta hemmet. Full rulle hela tiden. Dator etc får vänta. Idag fann jag en gnutta tid under min kaffe stund, nu med andra ord, men jag ska strax gå in i min tvättstugan och pyssla lite med tvätten, och även där behövs det en städomgång så det får väl bli dagens.. Vi ska hinna med att duscha innan tolv snåret, sedan ska det lagas mat och om tid/ork finns blir det en tur till tippen.
 
Nu måste jag rusa. Ciao.

Kommentera här: