Livs ändringar står framför oss alla.

God morgon. Idag fick man ett muntert uppvaknande, en Diesel som kom in, började klättra på än och brottas. Vi gosade och sedan somnade vi till, för att sedan vakna och gosa lite till innan vi gick upp. Paulineh sov lite längre, då hon varit vaken en hel del i natt. Vid halv två gick jag upp för att hämta vatten, då vaknade hon, hon fick ligga hos oss och sedan låg hon bara vaken fram till då Jimmies alarm ljöd, strax efter det hade hon somnat. Men varken jag eller tösan är så jätte trötta idag, jag har mitt kaffe och Paulineh har sin utvilade lillebror ;) Haha. Vi får se hur denna dagen slutar.. Vi får väl vila oss lite senare idag.
 
Vet att det var länge sen jag skrev, mja alltså det var inte igår om man säger så.. Och bilderna från semestern har fortfarande inte kommit in. De kanske inte ens gör det förrän barnen börjat på förskolan igen? Haha.
 
I tisdags fick vi ett nytt kylskåp utav vår hyresvärd, vi trodde att vårt gamla hade gått sönder under helgen som var då det hade läckt ut live vatten på golvet, men min far talade om att det kan bildas en propp på baksidan och efter ett tag slutade det att läcka. Dock tyckte hyresvärden att vi skulle få ett nytt (fick min pappas gamla när vi flyttade in för ca ett år sedan, då det som var här gick sönder så fort vi flyttade in, men med tanke på att hyresvärden var tvungen att köpa ny spis, laga en ruta, tapetsera alla väggar, byta dörrar, byta handfat/badrums inredning och laga både torktumlare och tvättmaskin kände vi att ett nytt kylskåp just då inte var nödvändigt). Men som sagt det nya är större än det gamla och nu får vi plats med mycket mer mat. ;) Nej, det är ingen lyxvariant med is för Det tycker jag man allt kan resa på sitt arsle och göra i frysen! Det ser lite bättre ut nu med det nya kylskåpet, dock fick inte micron plats över men den gör sig jätte bra bredvid ändå.. Nöjda!
 
Just nu dricker jag mitt morgon kaffe och hoppas på att den där efterlängtade energin ska infinna sig i kroppen så man orkar ta tag i dagen.. Varken jag eller barnen är så förtjusta att vistas ute när det är så varmt, energin tar slut, humöret blir bajs och kroppen så slö. Vi brukar gå ut mot eftermiddagen när pappsen kommit hem och när solen inte längre är i sitt fulla sjå.
 
Igår tog vi en sväng in till Vimmerby och handlade, vi tog fin bilen såklart. Och det är så himla kul när äldre kommer fram och vill prata om den, att de tycker det är så roligt att de lever kvar och bevaras i bra skick. En gubbe hade en likadan, fast en -68 och utan vinyltaket (bara 67.orna som har det). Han sa att hans bil dricker ca 3L/milen och kan därav inte köra alls mycket med sin, dock hade han inte likadan motor heller, tror han hade mer hk i sin. Jimmie kör väldigt lugnt med den också, för han är ingen som buskör och absolut inte med en sådan bil!! Vi får väl ner den till ca 1,3L/milen. Men minsta lilla dutt på gasen går de upp till ca 1,5 - 2L. Många gick fram och tittade på bilen, frågade om den etc. Och min fars granne talade om för oss att just Cadillac De Ville finns det inte så jätte många av här nere (Småland, Vimmerby trakten). Å visst är han fin? GM racing däck på med, samt att vi såklart har original fälgarna till ;).  Och visst är det en dyr bil, köpte igår packningar, ni vet små tunna grejjer, till motorn igår, och bara dom två gick på ungefär 500kr, som till Volvo kostar ca 40kr - 80kr, billigaste alltså..
Aja nog om den fina!
 
Imorgon ska jag och min kusin gå ut och äta på Club Prime i Vimmerby. Vi har bokat bord självfallet. Hon fyller ju 30år och det ska såklart firas!! :) Så vi får se vad kvällen erbjuder. Jag ser fram emot det, att få komma ut, prata utan barn för en gång skull. Annars har vi ju alltid dom med oss när vi ses, haha. Det ska bli kul.
 
Jimmie har hört om jobb för mig på STG, det lät positivt (de har fått en ny chef) och snart skulle de söka folk till just det jobbet och han skulle ha mig i åtanke. Så då blir jag i så fall gradtant ;) . Men pilljobb är något jag gillar.
 
Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, fick väl skrivkramp eller något nu, haha. Kaffet är slut i koppen, energin börjar komma. Lite musik på detta och dagen blir i toppklass! Hej.
 

Kommentera här: