Hej och välkommen till sjukstugan!

 
 
Nu är det sjukstuga - igen! Jag kommer inte ihåg när det var sist men någon gång förra året var det väl? Började redan i söndags på Diesels 3års dag. Men då utmanade jag min kropp och hela familjen ägnade en hel förmiddag ute i pulkabacken, sedan blev det tårta och morfar Tommy var hos oss, vilket Diesel uppskattade såklart. ♥
 
Natten mellan söndagen - måndagen vaknade jag av feberfrossa som inte alls var så mysigt. Vaknar, fryser och huttrar som en tokig fastän man är jätte varm och svettas pga febern. Lyckades somna om, sedan kom det en omgång på morgonen igen med frossa. Inget jag gillar kan jag tala om. Dagen gick, feber intervallerna kom och gick som en skidbacke. På måndags eftermiddagen kom även Jimmie hem vid halv sex och hade med börjat må dåligt. På kvällen togs det även feber på barnen och vipps så hade även tösan vår feber. Diesel klarade sig.. Då.
 
På tisdagen fortsatte sjukstugan, men Diesel fick feber till kvällen. Under denna tid, när Jimmie skulle ta på sig sina tofflor slog han i sin lilltå i sängbenet så hårt att han bröt den. Den svullnade upp ordentligt och blev först mörkblå, men senare mer åt det svarta hållet. Stel och hård (lilltån alltså!) Han har även nu svårt att gå med den foten. Dessvärre ber dom inte någon som brutit en tå komma in för undersökningen (beror kanske på vilket landsting också?) de gör inget, bara tejpar. Tisdagen gick, onsdagen kom. Jag vaknade och kände mig bra! Hade blivit lite mer snuvig än vanligt och fått huvudvärk. Tyckte att det var sååå skönt att det var på bättringsvägen - Äntligen! Man ser fram emot Diesels 3års kontroll på BVC nästkommande dag.. Mätning och vägning av skrutten..
 
Och torsdagen kom. Gissa vem som vaknade med hög feber återigen? Moi! Ingen feberfrossa denna gången i alla fall. Men nu ännu mer förkyld, ännu mer huvudvärk, ännu mer ont i min näsa.. Ih! Förkylning och feber känns inte okej. Hade det inte räckt med bara en sak utav dom?! Tydligen inte. Barnen har varit snälla idag.
 
Nu är vi nyvakna, jag och barnen. Pappa Jimmie åkte till jobbet idag trots att han inte kände sig helt kry och så ska han jobba imorgon eftermiddag igen. Vi somnade hur som i soffan, tog in våra täcken och kuddar, mös ner oss och tittade på lite tv. Mormor Anette ska troligtvis komma till oss senare, hennes smycken hon beställt hade kommit hem och sedan ska hon ev. köpa med sig nässpray till mig. Mitt nezeril(?) är slut. Buhu för näsan!
 
Aja. Om en timma avslutas även tävlingen på facebook sidan "Stylisch", där man har chansen att vinna ett Unisex armband i silverlegering. Spännande att se vem slumpen avgör!
 
Nu avslutar jag med min förkylningsbild.

Kommentera här: