Glad Midsommar!

GLAD MIDSOMMAR TILL ER ALLA!
 
Idag skiner solen, även om det inte är varmt ute är solen mer än välkommen en dag som denna. Vi bestämde igår att åka till Dalbo och fira. Med släkt och en himla massa barn! Det blir lek och brännboll, mat och grillat. Fin dricka och skratt (förhoppningsvis). Familjen ska sova i morfar Tommy's husvagn med morfar själv. På ett knasigt sätt ser vi fram emot denna dag med en klackspark. Jag ska försöka släppa taget och njuta för en gång skull. Inte tänka på allt jobbigt som sker, inte fejka - vara glad och lycklig. Med min fina familj.
 
Kaffet intas och barnen äter sin frukost. Gubben ligger och sover ett tag till. Maten blev serverad vid ett men om vi hinner dit i tid är väl inte så säkert. Fast jag och barnen hann duscha igår kväll när vi kom hem efter en tur i Västervik med morfar/pappa Tommy. Och så gjorde vi flätor, både i tösans och i mitt hår som beordrat.
Ska ner i källaren sedan och leta fram en klänning till flickebarnet som jag tydligen lagt undan, fastän den inte var allt för liten (har ont om klänningar till henne nu!).
 
 
Glädjer oss åt att gubben har semester nu då!
 

Kommentera här: