Vi syltar på..

Idag blev det ingen sovmorgon för vår del. Barnen var uppe tidigt så nu sitter vi redan och äter frukost, ja den är nästan helt uppäten redan. Ställde mig och gjorde havregrynsgröt till dom, men det var bara Diesel som ville ha. Paulineh ville ha fullkorns flingor med jordgubbar. Så med denna bild säger dom god morgon världen, trötta och hungriga. Haha.
 
Idag kommer morfar Tommy hit igen eftersom vi ska åka till Västervik och handla. Ev. ska barnen vara hos mormor Anette om hon orkar. Hon skulle komma hit idag i varje fall och hämta servetterna som jag hämtade igår, till min mormor och morbrors 120års kalas. Söta servetter, är helt klart nöjd med dom och hoppas resten är det med :) . Får se om vi kommer fram i affären idag när vi ska handla. Det brukar ju vara en hel del folk på Maxi och speciellt dagen innan midsommar kan tänkas.
 
Vi vet inte redit hur midsommar blir än eftersom Jimmie jobbar eftermiddag ikväll. Orkar han inte firar vi hemma själva istället.
 
Idag är tösan lockig i håret, det var inte lätt att göra inbakade flätor i hennes hår - men skam den som ger sig!

Det blev jätte fint och sött idag, hon passar verkligen i vågigt hår :) . Hon ville ha sådan frisyr på midsommar, så det får vi la fixa om vi åker till Dalbo. Det vore roligt, minnen som väcks till liv. Men jag saknar morfar där..
 
Avslutar dagens inlägg med mina barns lek. God fortsättning.
 

Kommentera här: