Feberstuga..

Igår var Diesel hostig och snorig, men inget som gjorde att han skulle behöva vara hemma från förskolan, men att de såklart fick ringa hem om det blev värre. Det var ingen som ringde så jag hämtade dom på vanlig tid, men  ett tag efter att vi kommit hem slog febern till hos herr Diesel och han låg utslagen i soffan resten utav eftermiddagen. På kvällen började även tösan bli gnällig och tillslut berättade hon att hon hade ont o huvudet och ja, hon var varm så febern togs. Det visade sig att även om hon fått feber.. Så idag har vi kurerat oss i soffan med täcken och kuddar. De har båda fått Alvedon och jag tror det börjar värka nu då de är uppe och leker nu. Ja, det fungerar ju bra när de fått Alvedon men sedan när det börjar gå ur, då börjas grinigheterna och slöhet kommer.. Längtar inte.. Men ev. så kan jag gå på föräldramötet ikväll, kanske, kanske har fixat barnvakt. Det beror på hur barnen mår ikväll med. Jag lämnar dom inte om de blir sämre i varje fall. Det jobbiga är ju att jag med blir orkeslös när barnen blir gnälliga etc. man får inte mycket ork till att göra något vill säga och jag har massor att göra denna vecka, jag har inte ens hunnit med hälften.  Men man får väl ta dagen som den kommer,  passa på att göra så mycket man bara kan den korta stunden barnen är uppe på benen under alvedonets verketid, haha. 
 
Nej nu kommer Diesel.. Ciao..

Kommentera här: