Ibland blir det Inte som vi tänkt oss..

Barnen var febriga ett par dagar förra veckan, men det gick över och under torsdagen var det som bort blåst och jag pustade ut och tänkte "gud vad skönt att det bara var tillfälligt, nu kan vi njuta av helgen". Jo men visst, det var jätte bra tills jag och Diesel gick ut för att hämta in posten på torsdags eftermiddagen. Det var som en blixt slog ned i mig, så fort vi kom in, vi tagit av oss, så kände jag en enorm värmebölja skönja över mig och hur hela kroppen började att ömma. Direkt fick jag lägga mig på soffan och sedan dess blev jag säng liggandes! Tog febern och jodå, den fanns där, frågan är hur länge(?). Jag ville inte ringa hem Jimmie utan dagen fick bli som den blev. Barnen klagade inte allt för mycket och var väl mer eller mindre som vanligt. I lördags började det svullna på mitt högra ben, det blev rött och ömt. Jag kände bara att det nog var något som skulle gå över, kanske för att jag legat till sängs från torsdagen, mja, ni vet.. Men på söndagen hade min vänstra handflata + handled svullnat upp, likaså armvecket på samma arm, svullnaden på benet hade stigit upp till knävecket och upp mot låret, ena skinkan hade svullnat och lite under fotsulan. På båda knäskålarna hade det svullnat som på en fläck på varje sida, så jag tog beslutet att ringa till 1177, de vidarekopplade mig sedan till VC i Vimmerby.
 
Läkarbesöket gick snabbt och hon behövde endast titta på ena benet och ena armen så visste hon direkt vad det var - hudinfektion. De tog febern och sänka, när hon kom tillbaka sa hon att sänkan steg direkt och de ville påbörja antibiotika behandling på en gång. Hon sa att jag skulle få en lite större dos än vanligt. Jag frågade raskt vad jag skulle göra om det inte försvann - hon svarade direkt att jag skulle återkomma på torsdag om det inte hade försvunnit tills dess.
Men jag skulle givetvis fortsätta med antibiotikan i 10 dagar oavsett om det verkade lugnt.
Och idag, onsdag, hade jag bestämt att barnen skulle till förskolan, Jimmie var hemma måndag och igår, men igår kväll var det endast lite svullet på andra handen och lilltån, vilket jag visste att jag skulle ta mig igenom såklart. Men inatt var det ett rent helvete. Höger foten, undersidan svullnade upp och det ömmade något hemskt, så jag fick ligga i soffan (somnade vid kvart i fyra strax efter att Jimmie gått upp) och anledningen att jag sov i soffan var för att skinnet var svalt, så jag låg med foten emot hela natten. Men inte kunde jag sova.. Jag kunde heller inte gå tack vare svullnaden och jag har haft så himla dåligt samvete idag! Barnen ska inte behöva stanna hemma för att Jag haft oturen och fått detta, men samtidigt - hur skulle jag kunna gå med dom till förskolan? Och läkaren sa att jag ej skulle belasta de svullna ställena för mycket då det kunde förvärra hudinfektionen. Men och? Jag vill inte att barnen ska bli lidande - vilket de blir.

Imorgon har jag lovat barnen att de ska få gå till förskolan - om jag så måste hoppa på ett ben dit!! En dag ska de bara dit!!
 
Nu fick jag skriva av mig lite. Eftersom jag inte har någon att prata med, får jag skriva av mig. ciao.

Kommentera här: