Himlen är inte alltid blå, idag är den djupgrå.

Idag var det ingen bra dag. Har varit yr mestadels. Sedan var jag tvungen att lämna en jätte ledsen Diesel på förskolan. Det gör så ont i mamma hjärtat att lämna honom i det skicket! Redan igår hade han haft små stunder då han brustit ut i gråt, dock inget som inte gått över. Och idag när vi lämnat Paulineh på sin avdelning och vi började gå mot hans, så sa han att han ville vara ute och jag såg hur han blev röd i ansiktet och tårarna kom. Han brast ut i stor gråt och sa att han ville följa med mig hem igen och han vägrade lyssna när jag sa att han inte kunde det men att jag snart skulle komma och hämta han igen. Sedan gick vi in, försökte ta av honom ytterkläderna utan att lyckas och han skrek, grät, sparkade och fäktades med armarna. Hans förskole lärare kom ut, tog honom och sedan lämnade jag avdelningen med gråten i halsen. Det gör så himla ont att se honom ledsen - fastän jag vet att det snart går över och att han har det jätte bra där.

Det som gör honom ledsen tror jag är för att han inte är van vid sina nya förskolelärare. Innan gick han på samma avdelning som Paulineh, men nu efter sommarlovet gjorde de om och han fick börja på gröna. Det tog nog hårt på honom att inte längre ha sin storasyster vid sin sida, även om de träffas ofta där.

Hur som så är det ingen som ringt ifrån förskolan så det gick nog bra med honom tillslut ändå. Men just känslan.. Att lämna sitt barn när det gråter förtvivlat.. Usch.. Det gör ont.. Verkligen. Men nu är klockan snart 1 och jag ska hämta hem mina skruttar, sedan är de lediga tills nästa tisdag (bävar inför tisdagen redan, som om det inte räcker med det som är!!).  Nej nu blev jag för rörd för att skriva mer. Ska ta det lilla lugna innan stormen (barnen) kommer hem ;)

Kommentera här: