En liten knöl, med tiden får den ej växa

Goddag. Jag tänkte skriva godmorgon för det känns inte som om jag har hunnit med morgonen idag. Direkt när jag gick upp imorse, drack mitt kaffe och sedan satte jag igång och tvättade alla skåpsluckor i köket. Det tog sin lilla tid men det blev också klart. Det kändes som en riktigt bra start på morgonen, fastän jag trodde det skulle köra slut på mina krafter. När barnen var uppe och åt frukost passade jag på att tvätta en tvätt och plocka in disken i maskin. När jag kom hem var tvätten klar så den blev upphängd då. Sedan tog jag lite tid för "mig" och gjorde iordning lite frukost. Ägg och en tallrik med yoghurt. Och när det var upppätet fortsatte jag med köket. 
 
Nu är klockan snart tolv, de gröna linserna ligger i blöt som vi ska ha till middag tillsammans med falukorv/sweet chili. Det ska bli gott och spännande att prova på något nytt. Jag älskar att prova på ny mat och nya smaker! Om ca en timma ska jag gå och hämta hem mina skruttar igen. Jag får se om jag orkar med mer i köket idag, hann rengöra ugnen/spisen totalt och torka av nästan alla ytor. Det är en hel del kvar. Men det finns en dag imorgon med. Annars får jag ta lite pö om pö. Det blir lätt så när man är småbarnsmamma ;) Haha. Jag tänker inte slita ut mig bara för att ha ett fint hem, jag vill ha ork till barnen och familjen istället ♥. 
 
Igår upptäckte jag att det uppstått en knöl mellan halsen och örat, misstände en lymfknuta eller liknande, men den fanns bara på ena sidan och ingen i familjen har varit sjuk eller förkyld så det gjorde mig lite orolig.. Vet att de kan svullna när man har infektion eller bakterie i kroppen men som sagt så har vi inte haft det på länge. Om 3 veckor (om knölen inte försvunnit eller minskat) så blir det att slå en plingepling till VC. Funderar på om det kan höra ihop med den konstanta huvudvärken och orkeslösheten som jag känner? Ingen feber har jag heller. Äsch. Strunt samma. Det är nog inte värre än att slå i lilltån. 
 
Nu ska jag fortsätta med mitt. Ha en fin onsdag. 

Kommentera här: