En helt underbar semester!

Det är mycket som har hänt under denna semester. Mycket bra och helt fantastiska saker. Det har aldrig varit så mycket kärlek i detta hem (på skolgatan) som det har varit i sommar! Visst har det varit lite tjo och tjim vissa dagar, men 90% har varit kärlek, kärlek och åter kärlek. Ja, det är så jag faktiskt går på ett kärleksrus nu. J och jag har haft tid för varandra, vilket inte händer allt för ofta när han jobbar ( men det ska de bli ändring på! ). Vi har knappt haft barnvakt en enda gång på semestern men vi har lyckats med det mesta ändå. 


Förra veckan tog vi beslutet om att inreda vårt uteförråd till ett hönshus istället och vi är nu snart klara med det. Lite småfix och justeringar ska bli klart innan hönorna kan flytta in. Dra lite elkablar m,m. Detta har också stärkt oss. Hela familjen är delaktiga i detta projekt vilket gör det så himla skoj. Barnen älskar idén om att det snart finns hönor hos oss och att vi kan gå ut och plocka våra egna ägg. 
 
Idag är dock gubbens semester slut. Han börjar på sitt eftermiddags skift så jag ska snart gå och väcka honom. Det är jätte tufft för honom, och för mig. Men jag är nog mest nervös. Hans jobb tär på honom både psykiskt och fysiskt. Under semestern började han gå hos en sjukgymnast för röntgen visade att hans muskler runt hela ryggraden var helt förstörda, så han måste bygga upp dom på nytt och jag undrar hur det ska gå nu när han börjar jobba igen.. Det har varit hyffsat bra med övningarna nu under ledigheten för honom men.. :( 
 
Nu är gubben uppe så nu ska jag umgås med min familj. Ciao.

Kommentera här: