En vecka

Jag ber om ursäkt för att bloggen inte alls bli uppdaterad lika mycket som jag ville. Men tiden har flugit förbi och likaså barnens första förskole- och skolvecka.
 
I måndags började P i skolan och hon var så glad och nöjd när vi gick iväg på morgonen. Stor tjej! Dock var hon inte lika glad efter första dagen. Hon kom hem, var ledsen och sa att ingen ville leka med henne. Kan tillägga att tösan är väldigt blyg och tyst. Men i tisdag var hon jätte glad, likaså igår och har varje dag talat om med ett leende att hon har fått mycket nya kompisar som hon leker med ute på rasterna. Så nu kan jag pusta ut! Min oror för tösan satte sig på hjärnan och jag har haft ständiga problem med att sova dessa nätter, jag har mest rullat runt i sängen och det har då resulterat i minimal sömn. Natten till idag sov jag alltså väldigt bra! 
 
I tisdags var det första gången sedan sommarlovet för D att börja på förskolan igen, han fick smygbyta avdelning innan det var lov men jag förväntade mig en ledsen D när jag skulle gå hem - Icke sa Nicke! Han sprang ut och lekte med de andra innan jag hann att säga hejdå. 
 
Börjar mina barn bli stora? Ja. 
 
Själv är jag ledig nästa vecka också innan även jag börjar skolan, eller studera kanske jag ska säga. Jag ska inte vara på någon skola, utan hemma. Jag ser fram emot det! Mer än vad jag själv trodde när jag blev antagen. Första matteboken är beställd, så matte och svenska gissar jag på att vi ska läsa först (fyra ämnen/termin). Vi skulle fundera på referat och källkritik fram till v.37 och det är inom svenska så därav gissar jag ämnet svenska ;) haha. 
 
Men till det tråkiga. Det är inte lätt att få ihop ett fungerande schema med tanke på att J jobbar skift. Och jag vet inte om det är en "särskild anledning" när man studerar hemifrån att barnen får vara på förskola och fritids när mannen är hemma innan/efter sitt skift?! Jag lär få reda på ang. fritids imorgon. Jag ska dit på möte halv tio. 
 
Eftersom D endast går tre dagar i veckan på förskolan än, får jag ta med honom på mötet och jag hoppas de inte har något emot det och accepterar att han är med - för vad ska jag göra när barnvakt inte finns tillgängligt och han inte får vara på förskolan?! J fick heller inte mer ledigt, då han imorgon ska ta ledigt från klockan elva eftersom han ska till kiropraktorn halv tolv. Ibland är livet mycket komplicerat med barn. 
 
Fick beslut från CSN också, beviljad det högre bidraget så imorgon ska studieförsäkran skickas. Ännu ett steg i rätt riktning. Jag måste erkänna att jag är nervös inför studierna, men samtidigt är jag lugn. 
 
 
Nej vad ska man mer skriva om då? Blev på skrivhumör förut. Men vad jag ska ta mig tid att skriva om vet jag inte. Om ca en timma ska jag möta min stora tjejja uppe på skolan för att sedan cykla vidare och hämta hem D från förskolan iallafall. 
 
Ja, när jag kom på det. P har börjat få en ny tand långt in i käken. Inte ens hennes framtand har kommit fram, men en ny längre bak. Märkligt. Igår gjorde jag vinbärsgele. 
 
 
 

Kommentera här: