Tröttelitrött idag

Somnade vid en skaplig tid, innan elva sov jag. Men ändå är jag trött! Jag brukar vanligtvis inte somna innan ett, för att sedan vakna vid fyra (då Jimmie går upp) sedan somna om vid fem, ibland går jag upp, eller somnar då om till sex. Idag var jag så trött vid halv sex men jag kände att det nog var dags att gå upp ändå. Och ni sitter jag här med mitt morgonkaffe medan barnen fortfarande sussar sött. 
 
Jag har fortfarande inte fått något svar ifrån alfakassan ang. ersättning och de har fått alla papper som de ska.. Fastän det blev lite strul med försäkringskassan ett dag då de hade skickat fel intyg till mig. Smart va?! Jag vill ju veta om det är någon idé att vara inskriven på af för min del eller om jag lika gärna kan söka jobb på egen hand fram till i höst.
 
Igår fick jag hem två paket avier, ett som ska hämtas ut gratis och ett som ska betalas!! Det som ska betalas är skickat ifrån utlandet står det, men produkt id finns inte med på någon utav de ställen jag brukar köpa in ifrån. Så jag är lite orolig, nervös? Inför vad det kan vara i. Speciellt eftersom jag ska betala också! Men jag får la hämta ut det och hoppas på att det är något bra/roligt till mig, kanske någon som skickat mig en present ;) Haha..
 
På lördag är det dags för Diesels kalas och än har inte alla hört av sig om vilka som kommer. Han har fisktema och har bestämt fiskedamm för alla barnen i släkten (ja, vi är nu uppe i elva stycken "små" barn på 3 familjer) så det blir barnkalas aka släktkalas. Jätte bra tycker jag, då han är lite för liten (min åsikt!) för ett ordentligt barnkalas. Men allt har inte hunnit komma hem till Diesels tårta och bakelser så antar att det slutar med improvisasion, å han som såg fram emot allt jag inhandlat till det :( Bad mama... 
 
Nu börjar jag piggna till! Tänk vad lite kaffe och skrivande kan göra ;) Idag kanske jag orkar städa lite i kombination med jobbsök! 
 
Pssst.. Vet ni om något jobb, hör av er till mig!! 

Kommentera här: