En morgon, så kall

Det är tisdag morgon och här sitter vi, jag och Diesel. Lillskrutten äter frukost och jag dricker mitt morgonkaffe. Tösan sover än. Hon vaknade vid nio igår kväll sedan kunde hon inte somna förrän kockan var elva, så det är kanske inte så konstigt att hon inte är lika morgonpigg som Diesel. Han somnade vid sju igår och sov hela natten. å
 
Men huvudsaken är väl att deras mor är vaken, haha. Barnen ser i alla fall fram emot att få gå till förskolan idag, de började tjata redan i helgen om att de ville gå. Sötnosar! Det känns så bra att lämna dom där de trivs och en bättre förskola kan vi inte få här nere :) .
 
I lördags kom hyresvärden hit och jag fick mina pengar som tack för hjälpen med tjänsten, sedan pratade vi (han och Jimmie vill säga, haha) Jimmie berättade att vi tänkte tapetsera köket och sedan kom vi in på köksluckorna. Då sa han att vi gärna fick kolla upp nya skåps- och lådfronter till köket och vi fick välja helt själva vad vi ville ha. Så jag satte mig ned direkt i lördags för att kika och de vi hade tänkt oss först var både dyra och "enformiga", så då bestämde vi oss för ett par gråa med lite stil. Och så åkte vi till Västervik, köpte tapeter och så lyckades vi få upp dom på en kväll med hjälp utav min far.
 
 
 
 
 
Så någon helg framöver (när vi Inte har med barnen!) ska vi åka till Ikea och titta, prata mått m.m. Och så blev jag extra sugen på att göra om ännu mer, så ev. kommer våra bänkskivor att förnyas ;) . Dessutom har jag lite andra planer för barnens rum. Paulinehs rum ska tapetseras om helt så småningom. Men tills dess får vi börja lite smått. En vägg kanske. Lite väggdekor. Lite färg etc etc. Fast detta är på lååång sikt. Vi har sagt att stress inte längre får förekomma här hemma, det tar för mycket på oss!
 
På torsdag ska då Jimmie till sjukan och barnen till BVC på eftermiddagen, Nineh ska få spruta och Diesel ska kolla synen och så ska vi diskutera honom... Mycket på en gång! Jag hoppas bara att alfakassan är på min sida.. Mer nederlag klarar vi nog inte av!! :(
 
Och om mindre än en vecka blir vår pojk skrutt 4år!!!!
 
 
Nej nu ska jag gå och väcka finisen så hon hinner äta frukost. Ciao.

Kommentera här: