En tisdags eftermiddag

Ja då sitter man vid det tillfälliga soffbordet och väntar på att kaffet ska bli färdigt. Jag väntar. Väntar på att kommunen ska skicka mitt arbetsgivarintyg till mig, om de skickar via mejl eller brev vet jag inte, då det inte kom fram. Mer än att de skulle skicka det till mig, haha. Ska in till af och verifiera det nu på torsdag eller tisdag nästa vecka.
 
Igår ploppade ansökan iväg till tornedalens folkhögskola och jag har sökt massvis med jobb. Dessutom väntar jag på gensvar från alfakassan då varken jag eller af vet om jag är berättigad pengar ifrån dom. Men enligt de själva (alfakassan) så såg det bra ut, men som sagt vill de ha in alla papper och blanketter. Lite krångligare med tanke på att jag varit egen företagare.
 
Och om det är så att jag Inte blir beviljad pengar kommer jag skriva ut mig ifrån af. Ingen idé att vara inskriven där och få betala förskoleavgift när man ändå inte får in något (är jag inte inskriven så gäller allmän förskola, avgiftsfri, 15tim/veckan). Inväntar då istället besked om studierna till hösten. 
 
Men nu tror jag mitt kaffe är klart så nu ska jag inte skriva mer. Har väl inget bra att skriva om heller så. Lite uppdatering fick ni iallafall.  Haha. 
 
Bjuder på lite bilder med.. 
 

Kommentera här: