Giftinformationen

Ligger i sängen och skriver i bloggen. Något jag inte funderat på att göra denna kväll. Men alla kvällar blir inte som man tänkt sig, och inte denna heller.
 
Mitt halsonda har stigit i styrka och jag får proppa i mig Ipren och Bafucin. Ja, ävrn även febern har smygit sig in i kroppen, inte mycket och jag hoppas att kroppens trötthet är som bortblåst imorgon.  
 
När vi förut kom hem ifrån förskolan berättade Diesel att han ätit svamp där. Denna historia har jag hört innan och han brukar avsluta kvällen med att säga att han bara skojade om det. Dock ringde telefonen när vi klivit ur duschen, det var min syster,  då hade hennes son I berättat att Diesel hade ätit svamp. Ja, då var det alltså sant tänkte jag! Min första tanke var att avvakta, då han varit sitt livliga jag hela dagen, men sedan fick jag en klump i magen. Jag frågade ut.både P och D hur svamparna såg ut, hur mycket han fått i sig och om han svalt. Han sa att han spottade ut men ibland kan man inte lita på barnen i sånna situationer. Jag kan också tillägga att de inte sagt något till fröknarna på förskolan!  Men efter samtalet med barnen ringde jag till giftinformationen för säkerhets skull. Det lugnade mig. Hon i andra luren ansåg att det inte var.någon fara.då han inte.fått i sig en större mängd och att det än inte är säsong för de allra giftigaste svamparna. Vilken lättnad! Dock kunde han de kommande dagarna få problem med magen men inget som skulle bli allvarligt. Vi behövde alltså Inte åka till doktorn ikväll!  Lättnad för stor och de små, hehe. Men visst är jag fortfarande lite orolig...  En mammas oro ni vet' 
 
Jag ska passa på att sova nu medan tabletterna har lugnat ned halsen. God natt med er.

Kommentera här: