Hostig morgon

Med kyla kommer förkylning, ja. Som ett ögonblink kom en jobbig förkylning i torsdags kväll klockan sex. Den har varit ihållande sedan dess och besvärlig. Jag reagerar inte så hemskt mycket på förkylningar mer än att de är jobbiga, men idag resulterade det i hosta och en gnutta feber. Hostan tär på ryggen och lungorna hoppar upp och ned. 
 
Egentligen hade jag mest utav allt viljat lega kvar i sängen,  snurrat runt och myst men så är ju inte livet för denna mamman. Barnen ska till förskolan och skolan, jag ska plugga - men idag kan jag faktiskt mysa ner mig i soffan och göra det. Två inlämningsuppgifter ska bli klara och skickas in och en ny kommer idag. Inga möten eller gruppsamtal så det känns okej. Möjligtvis inkommer en matteuppgift under morgonen men å andra sidan kan jag fixa den när jag vilat upp mig lite till eftermiddagen.
 
Oj vad klockan går! Tjugo över sex redan. Om ca 50min. är det dags att ta på sig ytterkläderna och sedan gå, men innan dess ska frukost ätas upp, tänderna borstas, barnen kläs på (givetvis gör de det själva) och jag ska försöka få mig klar, går lite i slowmotion men ändå. 
 
Ha en fortsatt trevlig måndag. 

Kommentera här: