November & Lovis ♥

Det var då meningen att jag bara skulle in och kolla läget här på bloggen, då det var ett tag sedan jag var inne. Jag gjorde om utseendet lite med som ni kanske har lagt märke till. Men inte trodde jag att det är 1 månad och 18 dagar sedan jag skrev någonting senast. Det må jag säga. Tiden den går och går. Och livet rusar med fart. 

Ja det har hänt en del sedan jag skrev men tyvärr har jag inte tid att få med allt, men jag kan förkorta i små drag för er som är lite sisådär nyfikna. 
 
Det jag skrev senast var om J's mamma. Vi åkte till Danmark och tog farväl. Vi hittade och kom hem. Ja, det var en lång resa men hemresan kändes kort (som tur var). Vår längtan till barnen gjorde nog att tiden gick snabbt. Vistelsen i Danmark var jätte bra, även om avskedet var ledsamt. 
 
Skolan går framåt - haft mitt första höstlov men det gick givetvis fort över. Jag och barnen var lediga så vi mös dagarna i enda. Vi gjorde ett besök på ALV en utav dagarna. Barnen fick rida för allra första gången.
 
Jag har haft två prov kan tilläggas, varav ett blev klart idag. När jag tittade i min skolpärm förut insåg jag att det bara är 4 veckor kvar tills jag har mitt första jullov på väldigt länge och jag kan erkänna, att det är efterlängtat! Just nu hinner jag inte med mycket annan än skolan, hemmet och barnen. 
 
Vi har bakat första satsen pepparkakor - peppar, peppar så tog det faktiskt 5 hela dagar innan de var slut, haha! Och så har J varit hemma en hel vecka från jobbet för att vara med D. Vilket var lyckat och behövligt.
Jag kan tycka att veckan gick lite väl fort... 
 
Under den veckan kom även farfar Lennart ner på besök och det slutade ungefär som vanligt.. Ni som känner mig ni vet vad jag menar och syftar på! Nog om det.. Nu ska vi inte bli arga.. 
 
Ja, och så har vi förra veckan, då vi  var och hälsade på en söt liten flicka. En blandras tik vid namn Lovis. Beslutet gick snabbt att fatta och igår var det en vecka sedan hon flyttade in hos oss ♥ . Mysigare tös får man leta efter alltså. 
Hon kommer bra överrens med alla i familjen, to.m katterna accepterat henne. Just nu ligger hon och myser i soffan medan jag skriver. Hon är en bra psykolog till oss alla i familjen. Med henne är man aldrig ensam och nu finns det inga undanflykter från att röra på sig heller ;) . ♥
 
För er som undrar är hon en blandning av Alaskan Husky och Amstaff (nej hon är Inte aggressiv på något vis!)
 
 
 
En kort sammanfattning blev lång. Dock hade den blivit mycket längre om jag inte kortat ned den, haha. 
Veckan som vi är inne i nu har inte varit så roligt. Dagarna har mer eller mindre varit pest. Familjen mår jätte bra, vi har det jätte bra men för Mig har det varit mycket. Skolan, dagis, inlärning och Lovis. Det är mycket, men alltingblir bättre i sinom tid och jag har lärt mig att ta allt pöompö. Jag mås bäst då! Dessutom har jag fått tid att jobba på mig och mina krav. Jag ställer alltid höga krav på mig själv, jag har nog blivit lite av en expert på det området tyvärr. Men iochmed denna vecka tog det slut med det! Nu gör jag så gott jag kan och för mig räcker det! Räcker det inte för övrigt går jag istället på Gör om, Gör rätt. Man kan inte göra mer än sitt bästa. 
 
Dags att avrunda. Jag hoppas att jag kan hålla bloggen uppdaterad från och med nu.
 

Kommentera här: