Fredag igen, nu närmar det sig!

På tisdag är det dags för barnen med sina vardagsrutiner, för ja, vi har kommit ifrån dom och jag känner att vi inte har haft något behov av att ha några (även om det är ett himla tjat om hur viktigt det är med rutiner för barn!). Jag hade inga när jag var barn, ibland åt jag inte ens frukost innan skolan etc, och jag är människa idag. Äsch.
Vi la oss tidigt igår, vid sex sov Paulineh och Diesel somnade kring sju. Förkylda, febriga och trötta. Men det var skönt att komma upp tidigt idag, även om tiden redan har sprungit ifrån oss. Barnen äter nu frukost och sedan ska vi hoppa in i duschen.
 
Får se om vi orkar följa med in och handla idag, men det känns lite bättre och barnen har fått i sig lite frukost. Väntar hem lite magneter också som jag beställt, var tvungen att prova, magneter går visst åt här hemma.. Haha. Idag är Jimmie ledig i alla fall, men han får sova ut lite längre idag. Han förtjänar det.

I veckan hände det en jobbig grej, vilket jag inte trodde det skulle sluta i, men troligtvis så gjorde det de. Återstår att se på tisdag eftermiddag om det var som vi tror eller ej. Inte en världslig sak kanske, men ändå. Små saker kan va lite jobbiga, fastän man vet att allt kan sluta tvärt.
 
Jag ska även fundera på att börja med p-plåster, något nytt som jag inte hört talas om - förrän igår. Är så trött på p-piller, p-stavar och allt vad det heter! Min kropp vill inte med sånt, men p-plåster låter som något helt fantastiskt! Ett plåster man sätter på 1 gång i veckan, man blöder inte lika mycket eller lika länge (detta kanske är upp till varje individ, men ändå), dock är risken mycket större för att få blodproppar och sådana saker + att det är lite dyrare att använda. Men det är bland det säkraste p-medlet man kan använda sig utav av. Har inte ens hört att de rekommenderat det på mvc etc. och det är väl för riskerna med det. Men jag vill prova, ge det en chans, oavsett det dyra priset och riskerna är. Diskuterade det med Jimmie igår kväll lite snabbt och han kände också att det i alla fall var värt att prova. Aja, får höra lite mer med mvc om vad de tycker och om de är villiga att ge mig det.
 
Nej nu ska vi nog ta och hoppa in i duschen, lovade barnen att de skulle få ha såpbubblorna idag eftersom de inte får använda det inomhus, tycker jag att det går bra i duschen. Lite skoj måste de få ha fastän de är lite små sjuka/förkylda.
 
Igår beställde jag ett par jackor till dom, de fick välja själva och resultatet blev de nedanför;
Till vintern ska de även få nya vinterskor osv.  även jag behöver lite nytt, Jimmie också. Så..
 
Säger tack och hej för mig nu. Det blir väl mer skrivande i veckan, eller kanske inte. Hejsan.

Kommentera här: