Snökaos!

Sitter under en filt och huttrar i soffan när jag skriver detta. Har precis avslutat skolan för stunden då jag tänkte ta mig lite lunch innan det är dags att sätta igång igen. Jag ska ut med vovvarna också. Men jag tänkte faktiskt ta mig i kragen och skriva lite för det händer nya saker i vårt liv hela tiden. Inte alltid roliga saker, inte alltid bra saker - men saker det händer det hela tiden kan jag säga. 

Idag är det snökaos. Många skolskjutsar som är inställda pga detta väder, posten kommer heller inte fram och både polis och kommun vädjar till allmännheten om att stanna hemma istället för att ge sig ut på vägarna. Men mina barn är i skolan och fritids för vi har ju nämligen gångavstånd dit även om vi får simma i snön, haha. Fast är det vinter, så är det. Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder osv osv osv.. 
Här nedan är bild på hur det såg ut igår på morgonen och mitt på dagen - ja ni kan ju tänka er hur mycket snö det bara ökar med för var timma som går.



Sedan kan jag tala om att Lovis kastration gick mycket bra, det var lite tufft att vara hemma och se till henne i två veckor så att hon inte hoppade upp själv i soffan och sängen men det tog vi oss igenom. Nu får hon inte gå själv ute (men det har hon ju aldrig kunnat så detta gör ingen skillnad för oss) men jag kan tänka mig för de som är vana att släppa ut sina hundar på gården - vilket man inte får förrän två månader efter kastration pga risken för bråck. Hon fick ingen infektion, ingen blödning och ingen annan komplikation heller och det var jag själv som tog bort stygnen.  Igår var det tre veckor sedan operationen gjordes. En glad och något rastlös Lovis har vi nu. 
 

Jag har också blivit oberoende konsult nu när jag ändå studerar, för PartyLite och jag kan inte annat än att säga att jag verkligen älskar det! Så himla roligt att syssla med något man tycker om + att man får komma ut och träffa folk, vilket jag verkligen behöver! Jag ångrar mig inte för fem sekunder att jag tog det steget, även om jag ännu inte haft min första visning - den äger faktiskt rum på söndag. Nedan har ni en exempelbild på hur det kan se ut när jag kommer hem till er och har partyt.. Tveka inte att ha ett party! Det är superskoj och vilka fantastiska förmåner man har som gäst och/eller värd/värdinna! Boka in er redan idag!
 
 
 
 
 

Kommentera här: