Första November äro kommen

Första November har kommit med fart och här sitter jag medan vi har fullt hus.. Mja, nästan. Båda P och D har varsin kompis här och det stojjas och stimmas för fullt - just nu står legotime på schemat. Idag hade jag planerat för en lugn och skön dag men så blev det icke, men givetvis ska barnen få leka av sig lite. 
 

Jag och vovvarna har bosatt oss i köket för stunden så barnen får leka ifred. Dock är vovvarna lite sura på mig nu då de så gärna vill vara med och hälsa på de andra barnen, haha. Men det blir för mycket stim för våra pälsklingar. J är iväg och jobbar i vanlig ordning medan barnen har höstlov. Denna vecka var en kort arbetsvecka för min del, jobbade i tisdags. Nästa vecka blir det två dagars jobb och veckan efter ska riskettan göras och det ska pluggas affärskommunikation för fullt så att jag blir klar med min sista kurs och blir färdig med min utbildning. Som jag längtar efter det! 

Körkortet känns dock lååångt ifrån men jag försöker och jag kan se det inom några mils avstånd - men just nu är det mycket när jag har skolan och jobbet - får ta lite pö om pö och i min takt för det spelar ingen roll vad andra säger och tycker, för ingen annan har levt eller lever mitt liv med mina känslor och mina tankar. Därför har ingen rätt att döma mig eller mitt sätt att leva och planera! Och så är det bara. 
 
Igår tog min mor med sig mig och barnen till Västervik för lite shopping och lek i stadsparken men vi tog lite lunch uppe vid sjukhuset, det blev en bra dag men barnen var en aning sura när det var kallt och jobbigt att gå så mycket, vi tog oss igenom det också med hjälp av att vara konsekvent, något jag lärt mig mycket om nu på senare tid - extra viktigt i dessa tider. Överlag blev dagen bra och vi kom hem nöjda, det är väl huvudsaken?!
 
Nu fick jag skrivhäfta. Allt bara försvann. Hm. Aja. Ni fick lite uppdatering i varje fall fastän det dröjt ca 2 månader. På återseende. 
 
 
 
 

Kommentera här: