Barnens första skoldag efter jullovet.

Idag hade barnen sin första skoldag efter jullovet. Det hade varit bra fick jag till svar från de båda. Morgonen gick väl hyfsat bra tills det började bli dags för tandborstning, då strätade D emot ordentligt men eftersom jag är medveten om hur morgnarna kan vara så vet jag också om att man behöver mer tid för att allt ska hinnas och för att de inte ska komma försent till skolan. 

De kom iväg vid halv åtta (började redan vid sju med att säga till de båda att det var dags att gå), så det var ganska okej tid. Det innebar att de alltså inte kom försent, vilket de aldrig har gjort när jag pusslat ihop allt. 

Väl hemma skötte sig D ganska bra också, lite för mycket på hundarna men med lite tjat lyssnade han och gjorde annat. Sen kom P hem lite senare då hon går på läxhjälp och peppar peppar så har det varit lugnt och det har inte varit bråk mellan de två. Nyss kom även en kompis till Paulineh och knackade på så nu är de på hennes rum medan D spelar lite och jag ska strax göra det med honom (ja, tro det eller ej men det gör gott för honom när vi föräldrar är med och spelar). 

Det var väl dagens uppdatering. Jag vet inte vad jag mer ska skriva om för det har inte hänt någonting nytt idag förutom att min blogg fick ett nytt utseende, lite mer vårinspirerat.

Nej nu ska jag joina min grabb innan det är dags att börja med middagen. Ha en fin tisdagskväll. 

Kommentera här: