En kämpe med stukad fotled.

I måndags hoppade lilleman snett på en studsmatta och ankelknölen på utsidan svullnade upp en aning, men det var värre i tisdags och då ringde jag in till sjukan - fick en tid samma dag. 

Läkaren undersökte foten i mindre än fem minuter och enligt denne kunde denne säga att foten var illa stukad och att vi skulle avvakta i några dagar för att se om det blev bättre/sämre. 
Denne vände och vred på Ds fot och jag såg hur ont det gjorde genom hans grimaser men läkaren tittade enbart på hans fot och inte på hur D tog det och eftersom D är ganska bra på att hålla masken när det gäller smärta och saker han inte tycker om så trodde läkaren att det inte alls gjorde ont och så blev vi hemskickade - inte ens en röntgen gjordes när vi ändå var där! 

Har läst att det är många fall där man blivit hemskickad med frakturer för att läkaren har varit för snabba att döma eller för deras bristande erfarenhet.. Men vi tog oss hem och gör som läkaren säger. I detta fall hade nog läkaren rätt, om att det "bara" var en illa stukning då hans knöl idag inte är lika svullen (svullen är den, men inte lika mycket som igår).

Därav valde D att gå till skolan idag och försöka vara med, han skulle dock inte behöva vara med på idrotten imorgon utan får då vara med sin lärare istället. Idag fick han heller inte på sig någon sko då det trycker på fotknälen så han går med en sko och en sandal (med extra socka över strumpan)

Min D är en riktig kämpe och en riktig fighter när det kommer till smärta. Han tål mycket och när han får ont, då får han ont.. Om det inte är så att krokodiltårarna kommer fram när han blir arg eller sur.. Men jag som mamma vet vad som är vad. 
 
Idag ska P till tandläkaren då jag befarar att hon har fått ett hål i en hörntand. Inte första gången. Befarar att hon har ärvt mina håliga tänder för D har inte haft ett enda hål och eftersom det är jag som borstar på de så vet jag att det görs ordentligt. Alla barn är olika och likaså när det kommer till deras tänder. Tösans tänder är nog helt enkelt mer känsliga, som mina var och därför får hon hål. Den teorin har tandläkaren haft uppe förr.

Dock är min tös också en riktig kämpe och hon vet redan hur det känns att få bedövning av spruta så förhoppningsvis går det bra idag med, om det nu är ett hål vill säga. Jag har haft fel förr.. 
 
Jag har inte hört något mer ännu från där jag var på intervju så på den fronten vet jag inte mycket mer nu än vad jag visste sist. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och ta tag i disken m.m.
 

Kommentera här: