Förväntansfullheten är igång

Idag var det inga problem att koppa upp ur sängen, varken för mig eller barnen och morgonen blev betydligt bättre än igår. Allting flöt på så himla bra, med mig och med barnen. Givetvis fick jag tjata ett par gånger på gubben min men han kom också upp till slut och åkte med min far till arbetet
(ja, de arbetar på samma jobb dock inte tillsammans)

Jag är så fruktansvärt taggad för idag! Också vädigt nervös, men framförallt förväntansfull

Samtalet med arbetsgivaren var så avslappnat och det kändes väldigt bra, denne skrev t.o.m och tackade för det trevliga samtalet samtidigt som bekräftade tiden. Det händer inte så ofta kan jag tycka. 

Givetvis har jag inte så höga förväntningar på att få jobbet även om att det skulle betyda så mycket för mig och min familj, men jag känner mig nöjd över att blivit utvald till deras intervju. Det är säkert många som ska dit på intervju och det är säkert någon annan som är mer passande för arbetet än jag, men jag ska gå dit med huvudet högt och bara vara mig själv och utgå från det. Sedan får det helt enkelt bära eller brista. Ibland handlar det om personkemi, ibland erfarenheter, styrka etc.
Vi får se hur det artar sig, mer får jag väl reda på där.

Jag hoppas att min erfarenhet som egen företagare med e-handel ger mig nytta idag under intervjun, och all min studietid som ekonomi- och redovisningsassistent. Detta är ju sånt jag kan och sånt jag vill arbeta med! Idag hoppas jag att alla gudarna är med mig och står på min sida för jag vill verkligen ha detta arbete om något - och jag behöver det! Jag har lovat mig själv att inte bli besviken om jag inte får det men känner jag hela världen rätt så lär jag Inte få jobbet. Det brukar ju vara så i mitt fall. Jag antar att jag bara hade jätte tur när jag fick jobbet på Silwer men tyvärr räcker det inte - vill ha mer och nya utmaningar känner jag. 
 
Om en timma ska jag ut med vovvarna och sedan göra det sista innan det bär av mot intervjun. 
Japp. Mer och mer nervös blir jag känner jag! Men jag ska bara vara mig själv.

Kommentera här: