Pysselipuss?

Jag tror att jag och Paulineh ska ha en liten pyssel dag idag! Tar fram lite utav mitt scrapbooking och låter, även Nineh få göra något utav det. Jag tror hon kommer älska det, då måla är en favorit. Hon är som sin mamma. Men just nu gungar Paulineh, och Diesel är i sin gåstol vid gungan och tittar på. Eller, mja. Nä. Han försöker få tag på Nineh's sparkcykel rättare sagt. Sötnos! Jag är trött, och lite seg. Kaffet verkade inte hjälpa denna omgång, så jag får vänta ett litet tag, brygga nytt och hoppas på lite extra energi då istället.

Idag har jag varit lite duktig, som varje dag. Jag har skurat hela övervåningen, plockat ner tvätten som var torr och diskade kvällen, och morgonens disk. Och det blir mycket disk när man är fyra i hushållet! Idag åt vi soppa till middagen, hemma gjord grönsakssoppa och det gick hem hos alla i hela familjen. Känner mig stolt över det, hihi. Men jag har fått många komplimanger om min mat. :) Då blir det extra skoj att laga något nytt! I min soppa var det varken purjolök eller potatis, det var gul lök och dill i istället för de andra ingridiensrena. Ofantligt gott.

Och nu har jag mycket på gång i livet måste jag få tala om. Ska börja extra knäcka som återförsäljare för Tulipano smycken och accessoarer. + att jag ska fixa iordning min och arbetskamratens egna inredningsbutik! Usch usch. Fullt upp, men skoj om man får alla saker att gå igång, och än bättre när man tjänar på det. :) Men vägen är lång till vår inredningsbutik - på nätet. Än finslipas hemsidan, papper skickas hit och dit, kataloger görs osv osv.. Ojoj! Nog pratat om det.

Nu måste jag fösa bort min lille son ifrån växterna, för hans fingrar är tydligen väääldigt långa när inte mamma är i samma rum!

Kommentera här: