Detta med rutiner..

Detta med rutiner har blivit en del utav vår vardag. Lägger sig barnen innan elva, så går de alltid upp mellan kl. 6 - 7, blir det senare än elva så kanske man har tur och får sova till åtta. Men denna "gå-upp-rutin" är verkligen en del utav vår vardag sedan barnen började på förskolan. Visst känns det bra så jag ska väl inte klaga. Deras frukostrutiner, tandborstning m.m följer alltså också i detta spår vilket är mer än bra. De kan rutinerna innan och utantill nästan. På helgerna kanske rutinerna blir lite rubbade, men det är väl lika bra det, för snart kommer väl det också med som en rutin, i själva rutinen, haha. Så nu sitter barnen och äter frukost, jag dricker mitt kaffe och får skriva av mig.
 
Dagen ser ut att bli disig, dimman ligger tät utöver åkrarna och fukten yrar där utanför fönstret. Jag blir så himla sugen på att ta en morgonpromenad men samtidigt vill jag inte ta med mig barnen då de inte är färdiga och det är precis just nu vädret är sådär mystiskt så man bara vill gå ut - bara dra på sig det första bästa, vantar och mössa, ge sig ut och bara vara.. Själv helst. Men Jimmie sover efter gårdagens eftermiddags pass. Sedan när han vaknar ska han äta frukost för att sedan hjälpa grannen med hans bil..
 
Ja, min man är för snäll! Tar på sig alldeles för mycket och ska bara hjälpa andra - men vem ska hjälpa honom?! Aja. Nu har han återigen tagit kontakt med sin läkare som (återigen!!) sagt att han ska boka in en tid för belastnings EKG, och de dyker upp ett brev i brevlådan inom en snar framtid.. Mja, detta är då alltså 5.e gången läkaren säger det! Kommer det hända denna gång tro?
 
Idag är det fredag i alla fall, så morfar Tommy kommer efter sitt jobb och då blir det kaffe, kanske lite handling framåt eftermiddagen. Om vi åker med hem till honom denna helgen vet vi inte än. Tiden är det som avgör. Vi ska försöka städa av lite här hemma idag, kanske byta lite gardiner till lite "höstigare" och lite mer ljus, lite mer mysteriöst, hehe. Barnen tycker det låter mysigt! Vi ska ev. åka ut och hugga lite ved hos morfar och ta med hem, för vi har inget till vår brasa som vi snart ska börja tända. Det är så himla härligt att tända upp när kylan kommer krypandes in. Hihi. Nu började jag längta till juletid.. Aj aj.
 
Nej nu ska jag avsluta. Ciao.

Kommentera här: