Ny framtid = Nytt jobb = Bättre liv

Igår hade jag och en möjlig arbetsgivare bestämt möte vid dennes lokal. Mina förväntningar var inte höga med tanke på, min vanliga otur, inte körkort etc etc, listan kan göras lång där.. Men jag gick dit med huvudet högt och ryggen rak - om än jag virrade bort mig innan jag hittade rätt (😂). 

Väl där blev jag bra bemött och allting kändes bra - det klickade sådär "rätt". Vi kunde to.m. prata om vårat privatliv och mer därtill. Sedan var det inga tvivel från någons sida - Jag fick jobbet!!!!!


Alltiallo tjänst hos Silwer Bemanning AB - där jag själv sätter upp mitt egna schema, där jag avgör mina timmar, där jag får tid för familj och annat jag samtidigt vill ägna mig åt! Det känns så bra. Så idag är första dagen som anställd och den började jag med att vara ledig, haha. Likadant imorgon - men detta för att allting inte är helt klart med alla papper än (snigelposten ni vet), dock sätter allting fart snart! 

Det är helt otroligt känner jag, då jag absolut inte trodde att jag skulle ha chans till arbete än på ett tag - och så fick jag ett mejl förra veckan från denna kvinna, där hon skriver att hon gärna vill presentera sitt företag för mig och givetvis är jag på! Och så blev det såhär. 

Var bara tvungen att dela med mig av  min glädje - delad glädje är ju dubbel glädje - eller hur man säger.
 
Men givetvis kommer det goda oftast med någonting ont.. 😞
Igår upptäckte vi att Lovis kissade blod - rent blod! Inte blodblandat kiss utan rent blod. 
Så idag fick vi ringa in till veterinären och fick då en akuttid till Gamleby. Jag som är så känslig mådde väldigt dåligt för min lilla tösabets skull! Dock har hon inte visat tecken på att ha haft ont eller varit trött eller något. 
De kunde heller inte säga på rak arm vad det var/är så de tog en odling och ska höra av sig imorgon.. 
Just nu hoppas jag att provet visar att det bara är urinvägsinfektion - för annars kommer vi troligtvis få gå vidare med det.. Vilket innebär djursjukhus.. Stora kostnader... Mycket för vår Lovis... 😣
Jag vill inte att någonting ska hända min kicka ❤
 

 
 
 

Kommentera här: